Gas regnestykke

Har et regnestykke som jeg håber I kan hjælpe mig med:

Dette gasblus http://www.campingpriser.dk/shop/cf-parker-5522-2709p.html
bruger 125 g. gas pr time X 2 blus = 250 g.

Hvis jeg køber en 10 liters gasflaske kan den så holde gang i de 2 gasblus i
400 timer??? (10000 gram /250)

Spørgsmål er mere om det er den reelle brændetid eller det kun er sådan i teorien?

Jan.

Popvad

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
10 kg / 0,250kg det giver 40 (timer)
og det er hvad de maks. bruger.. Typisk er det det ene der arbejder længe og når du får kartoflerne i kog skruer du jo ned under det halve... og bruger måske 25 gram i stedet for 125 gram.. Stegning er jo heller ikke altid på fuld blus når panden først er gennemvarm..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej
jeg har lige skiftet vores 11 kg flaske,vi har et smeg komfur og vi bruger den hver dag ,den har holdt et ½ år, synes det er utrolig hvor langtid sådan en flaske kan holde. Men fedt
Se, det var jo et spændende regnestykke

Her er et nyt: Vi bruger gas til opvarming af en hobby 440. Hvilke erfa. har i med holdbarheden af en 10 kg flaske, når vi er i sydfrankrig hele maj. Er en flaske nok ?

( jo jo jeg ved godt, det har noget med inde/ude temp at gøre, men hvad siger den PRAKTISKE erfaring ? )


Venligst

 

Lars Clement

Hej
Vores erfaring med camping gaz er,at vores små 3kg.holder i 4 uger,til både madlavning og kaffebrygning.Vi har ganske vist en trykkoger til kartofler eller sammenkogte retter,det sparer både på gassen og vand forbruget.

Mvh.Lotte

PS.Vi er i Italien,hvad koster camping gaz i Danmark nu?

 

Annonce
Hej lotte.

Jeg kunne ikke finde priser online for campinggaz. Håber andre kan

venligst

Lars clement

Venligst

 

Lars Clement

Hej

En 11 kg flaske koster 189 på den lokale tankstation.

Hilsen Jan
Og nu har jeg selv svaret på gasforbruget: 5 uger i frankrig kostede 2 kg gas ;-)
Det meste af turen havde vi ikke brug for opvarmning og mad laver vi på medbragt induktionsplade

Venligst

 

Lars Clement

@LaGokke

For år tilbage var vi 4 mdr. rundt i midt og sydeuropa med cv. Det var fra sidst i marts og frem.
Vi brugte gas til varme i vognen, når der var behov for det, lavede aftensmad i vognen ca. 70 gange, og grillede en del.
Vi havde 2x10 kg. med os, og havde ca. 5-7 kg. med retur.
Så til det brug holder en flaske længe.
Det der sluger er når vognen skal varmes op her om vinteren. (hvis det bliver vinter).
Sidste vinterferie prøvede jeg at bruge 10 kg. på 2½ døgn. Der var også -15 grader i natten og dagsfrost.

Melin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis