Kombineret afretter og tykkelseshøvl til hobbybrug

Mangler en kombi  tykkelseshøvl/afretter
Må Gerne være brugt.
Er der nogen der har en ide??
Hilsen fra  Olsen

disko13

Mangler en kombi  tykkelseshøvl/afretter Må Gerne... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal i praktiker skal du være opmærksom på at woodstar'en måske går under navnet kity. Så vidt jeg ved er både woodstar og kity lavet af scheppach.

/Lasse
Hej disko13

Hvis ikke du har købt endnu, har praktiker 25% på alt med stik også kity høvlen fra i morgen :-)

mvh Lasse
Hej Lasse.
Var der for at kigge,men mener det er noget skrammel.
Ikke lige det jeg søger.
Jeg arbejder på sagen og må så nok lette min mølædte tegnebog for nogle flere kr.
Skal over 5 tusinde for at finde noget der er lidt i orden,og det er jeg så i gang med.men folk er længe om at svare.
Giver lige lyd fra mig når det sker!!
mvh
disko13

disko13

kig på scheppach, hck, Fhm,metabo
de har alle maskiner der ligger fra 6-10000

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Til alle.
Tak for div. forslag.
Så stod møllene mig om ørerne og læderet sprak da det kom frem i dagslyset.
Det blev til en MATABO ( Elektra Beckum) HC 260.
Den nye model, koster i dag 10.443,75 kr.
Jeg måtte slippe 4.000,00 kr. for den i Svendborg hos en flink tømrer.så det er billigt og er tip top i ok stand
Så nu skal der laves spåner.
Hej
disko13

disko13

tillykke med nyerhvervelsen
gå så ud og lav nogen spåner til at fejre det med

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Høvlebænk.
Det kan du regne med
mvh
disko13

disko13

Jeg havde en Woodstar PT 65, fin lille maskie, købt i HN på tilbud, 750kr. Uheldigvis mistede motoren gejsten, så den står under bordet og venter på bedre tider. Fandt en PT 85 brugt for 1500kr, udmærket maskine, klingerne er justerbare med slidser og tilsvarede unbrakoskruer i hver side. Er den rigtigt justeret, laver den fint arbejde, max spån 2 mm.  HN kan levere et sæt nye klinger til ca 200kr, det fås væsentligt dyrere andre steder - - 

Jeg bruger den ofte og laver fine ting på den. Man bør smøre fladerne med ikke-fedtende glidemiddel.

Mvh

Henning


Støvsugerslange


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis