Kørt ind i

Kære LDS'ere.

Jeg håber en kan komme med et godt svar på mit spørgsmål.

I julen blev min bil påkørt mens den holdt parkeret. Jeg har modpartens reistreringsnummer osv. og han fik mit. Jeg sendte straks en skadesanmeldelse til min forsikring med hele forklaringen om, at vi var netop nået til medisterpølsen, da det pludseligt ringede på døren osv.

I dag fik jeg et brev fra mit selskab at de ikke vil gå ind i sagen, da jeg ikke har kasko. Jeg skal selv kontakte modpartens selskab.

Kan det være rigtigt? Hvad nu hvis modparten påstår det ikke var ham og der skal laves en sag ud af det (der er vidner til uheldet, så det er ikke noget problem) ? Står jeg helt alene, eller hvad? Hvordan griber jeg det an til at starte med?

Så er det nu guldkornene skal komme trillene.

P.S. Det var ikke en stor skade, men det koster en dør og sidespejl.

P.P.S. Min bil er et eksotisk bilmærke ved navn SAAB. Håber reservedele stadig kan fåes.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er god nok! Har du ikke kasko, skal du anmelde skaden til modpartens selskab. Det plejer nu ikke at være et problem ud over de sædvanlige.
Og husk at et nej eller en afvisning, er et forhandlingsoplæg!!

Du skulle vel nu kunne sætte handelsværdien op, idet vognen nu må være et liebhaverstykke med særlig høj værdi!!
Men mon ikke du kan få dele en fjorten dages tid endnu?

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af Mathiasen på 27 jan 2010 18:06
psst.... Saab lukker ikke alligevel..

Du tror måske også på Julemanden og storken?
Men i stedet for bare at lukke det ned uden videre, kan de jo lige så godt hive lidt sklleinger ud af den svenske stat.
Lad os tales ved om 2 - 3 år!

Med venlig hilsen
ktm

Tak for svaret. Jeg fremsender straks et ublu krav til modpartens selskab. :-)

Og så hi-jacker jeg lige min egen tråd. :-)

Og ja, jeg tror på storken. Bare ikke den latterlige historie om spædbørn. :-) Spyker er jo ikke et selskab der masseproducerer grundlæggende eens biler under forskellige navne.. De burde vide bedere end at prøve at konkurrere med masserne, dertil skal de nok købe en fabrik der er noget større end saab, og holde sig til at lave sære, svenske biler.
Hvis modparten nægter, så er det en tur i civilretten, hvor du fører sagen. Dette kan koste lidt penge, men hvis du har vidner og evt. fotos af skaderne på begge biler, så vil modparten formentligt blive dømt til at betale erstatning og sagens omkostninger.

Held og lykke
Hansi
Annonce
Hov hov, du må ikke selv begynde at rode med sagen. Der skal først en taksator ind over, og det er noget modpartens selskab, der sørger for. Det er en helt almindelige procedure.
Bare få fat i en skadesanmeldelse og udfyld den og indsend.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg snakkede med modpartens selskab (Tryg) i telefonen og sagen lader til at løse sig. De sender et brev til os med de oplysninger jeg skal bruge. Så er det bare at køre vognen på værksted og vi vil få en lånebil imens. Han snakkede noget om at de har en liste med værksteder de samarbejder med. Håber mit foretrukne er på den liste.

Tak for alle inputs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis