Tunge møbler oven på flydende gulv?

Hej alle.
Jeg er ved at lægge et flydende linoleumsgulv (klikfliser) fra Tæppeland i køkkenet i min nye lejlighed.
Jeg har niveleret med fiberspartel, lagt dampspærre, lagt skum-plast underlag, og skal så til at lægge gulvet. Jeg er klar over, at køkkenskabene ikke må fastgøres til det flydende gulv, og heller ikke vile på det, men hvad med hvidevarer?
Helt konkret handler det om køleskab, opvaskemaskine og komfur. Må de stå på gulvet eller skal gulvet lægges uden om dem?
Det fremgår i vejledningen til gulvet, at der ike må placeres "tunge møbler som fx. brændeovn" ovenpå gulvet...

På forhånd tak.
-Søren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De hårde hvidevarer er ikke særlig tunge, så det skulle ikke være noget problem. Det de mener er nok en støbejernsovn på over 100 kg.

Bent.
Super. Tak for det!
-Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
er du sikker på at du skal bruge dampspærre/fugtspærre....
Hej boso.

Det fik jeg besked på i Tæppeland, hvor gulvet er købt.
Resonnementet var vist at den selvnivelerende spartel først tørrer helt op efter flere uger, og jeg derfor skal have noget, der skal holde rest-fugten fra gulvet.
Giver det mening?

-Søren
Det er fint nok at stille køleskab m.m på det nye gulv.
Hvad har du nedenunder det du har spartlet,ved du hvordan konstruktionen ser ud under det?

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er lavet i en lejlighed på nørrebro, så der er et gammelt slidt trægulv. Det har jeg spartlet osv. Under trægulvet er der et hulrum (~15cm), men ellers ved jeg ikke hvad der er. -Søren
normalt ville man jo ikke ligge dampspærre så et sted ,jeg tænkte på hvis du lukker fugt nede vil det blive optaget i gulv konstruktionen.
Det gulv du ligger er det i helt igennem kunstmatrial ?

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også