Erik Salander - træbåd

Forsøger gennem LDS at få/samle informationer omkring en båd Erik Salander konstruerede - nemlig en Sana..

Har samlet en del informationer som kan ses her - men vil meget gerne få mere information af denne for mig så smukke båd. Har med det fædrende ophav tilbragt mange skønne timer, både med at sætte en Sana istand og sejle de danske farvande rundt.

Skulle nogle på LDS kunne bidrage, vil jeg blive meget glad - om ikke, så nyd billederne af denne sjældne, velsejlende og smukke båd.

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt disse billeder i kælderen - deraf kvaliteten.. Som illustration af det møjsommelige, hyggelige og for min del, meget lærerige arbejde det var at sætte et næsten vrag i stand med det fædrende ophav..

Her er underdækket lagt på og der bliver monteret Teak-lister. Hver teak-liste endte i fisken og der blev stemt ud for hver enkelt..

Her er det gamle utætte Origon-dæk fjernet og lærredet som sad udenpå.. De første underdæks lister er monteret ved kahytsiden. Forlugen er også fjernet og bliver erstattet af en ny.

Her er det næsten færdige resultat af agterdækket. Mangler propper og "segummastik" mellem teak-listerne..

Et kig ned til de nye ege bundstokke og nye rustfrie kølbolte samt det nye mastespor - inden der blev lamineret tre ege-svøb fra mastespor til dækket i hver side.

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis