fjernaflæsnings sensor som kan monteres på vandur

jeg søger en sensor som man kan montere direkte over på et vandur så det kan fjern-aflæses. er der nogen der kender et sted hvor man kan købe disse?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mener jeg ikke man kan få - men man kan få vandmålere der er beregnet til fjernaflæsning. De sender et antal impulser pr. kubikmeter. Du kan også montere en flowmåler der sender impulser efter stophanen. Så skal du også bruge sådan en til at fjernaflæse fra din mobiltelefon:

http://www.cateknik.dk/_Download/f9so56Kjhg3450nnbg/SMS500%20%20v.2,4.pdf

Hvis der er internetforbindelse kunne et web-kamera klare opgaven - husk at tage højde for nataflæsning.
Det var noget af en smart lille enhed. den burde jo kunne gøre det med en flowmåler. Det bliver nok løsningen hvis jeg ikke kan finde den giver.
den jeg har set virker udfra det princip som du beskriver. Men måleren var nok lavet til det.
Men det kunne jo være at man kunne få en som man kunne eftermontere.

Har du nogen brugs erfaring med SMS 500 enheden?
Jeg har meget positive brugserfaringer med en tilsvarende fra legtech.dk som jeg bruger til alarm, termostat (frostsikring) og fjernkontrol af oliefyr og to andre 220v enhedder i mit sommerhus (den kan styre tre relæer) - det er ganske enkelt genialt. Men den kan ikke håndtere impulsgivere - så jeg fandt den anden på 5 sek. på nettet.

Jeg har ikke hørt om nogle der har dårlige erfaringer med sms-styringer.
Annonce
Okay det lyder godt. Tak for de yders anvendelige svar
Min sms styring kostede ca. kr. 2700 for to år siden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis