Netgear trådløs PROBLEM

Hejsa
Jeg har lige været i Bilka og købt Netgear Wireless Router + Netværkskort.
Jeg har monteret kablerne som vist, samt kørt wizard-cdrommen. Alle data er tastet ind, og det hele burde virke. Så prøver jeg at finde netværket under wireless connections og rigtig nok så finder den mit nye oprettet netværk. Jeg logger på og er på nettet.
Problemet er som følger:

jeg har en 4mb hastighed , og hastigheden på routeren er rigtig god. Men nogle gange så er hastigheden langsom og jeg bliver smidt af selvom at der står at forbindelsen er excellent.
Så har jeg taget min anden computer, en bærbar og stillet 5 cm væk fra den trådløse router. Jeg finder netværket, logger på og er på nettet. Men den gør præcis det samme.

Det der irriterer mig er, at routeren blinker når der er aktivitet på nettet. Og når jeg er på nettet uden problemer så blinker den fint. Men nogle gange blinker den overhovedet ikke og så smider den mig af - også selvom at jeg har den bærbare 5 cm fra routeren.

Jeg har ingen trådløse komponenter i lejligheden, ej heller har min nabo.
Er der nogle der har nogle råd til mit problem?

MVH
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan er det lort bare!
Jeg har afskaffet min Netgear og fået mobil bredbånd i stedet for.
Undskyld, jeg ikke kunne komme med noget bedre.

Med venlig hilsen
ktm

 

:-)

Jeg vil prøve at gå ind på deres hjemmeside. Jeg har også hørt at man kan skrue lidt ned for dæmpningen, det skulle nogle gange kunne give et bedre signal - men dette ved jeg ikke. Men tak for rådene.
Ellers prøv at skifte kanal (Channel) i routerens konfigurations værktøj. Hvis der er trådløse net i nærheden som bruger sammen kanal kan det give forstyrrelser. Prøv at google "netgear wireless change channel" hvis du er i tvivl om hvordan du skifter kanal.

Mvh
/Thomas
Hej Thomas
Jeg googlede det og fik et link til en adresse hvor jeg logger ind og kan konfigurere min router. Men umiddelbart virker linket ikke. Det link jeg fik var: http://192.168.0.1
Annonce
Det er adressen på din standard gateway du skal bruge. Følg vejledningen her: http://kb.iu.edu/data/ajfx.html og skriv så http://
Har du forbundet din trådløse router via kabel inden du prøver den ip-adresse du nævner?

En anden ting der kan drille er hvis din modtager/sender på computeren er meget gammel - så har jeg oplevet at en ny trådløs modtager løser problemet.
mvh. abj
det er hjemmesiden til din router. hvis man kan sige det sådan.
du kan også gå ind i netværk på din pc. og højre klikke på ikonet for din router. altså netgear. der vil der være en funtion der hedder... VIS ENHEDENS HJEMMESIDE.. klik på den også er du på hjemmeiden for din router
Du kan bruge programmet netstumbler ver 0.4.0 som kan downloades gratis til at checke dine naboer for kanal konflikter.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Sikkert er ringe hjælp, men jeg har også haft en Netgear, altid bøvl med at jeg blev smidt af, reset af netgearen, og reparer forbindelse så kørte det lidt igen.
Jeg har nu købt en Linksys Uha hvor det virker, her er aldrig problemer, den har også en bedre rækkevide...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis