Omkonvertering af bilbatteri til 220 Volt?

Hej Alle

Jeg skal have sat dette på en mobil vogn:

http://www.wupti.com/Produkter/Hvidevarer/Kogeplader/70178*Wupti/Dobbelt-kogeplade.html

Havde tænkt på at bruge et bilbatteri, men hvordan gør jeg dette?
Der skal vel en transformer til, men hvordan ser sådan en ud? evt nogle links...?

Men er også åbne for andre ideer fra "gør-det-selv-folket"? Nogle andre energikilder som kunne få sådan en kogeplade varmet op... Gerne noget genopladeligt...

Håber på masser af svar

Popvad

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan købe en konverter der kan klare den ene plade , men ikke begge to , den koster omkring en tusse
Det vil kræve et kæmpe batteri (er), samt en converter, som omdanner de 12 volt til 220 volt som kan levere 220 volt 1500 watt (man kan sagtens købe en converter i den størrelse, og også større !)
Det vil blive dyrt - rigtig dyrt!
Kunne du ikke bruge gasblus istedet for?

Jo, tror måske det er i den retning jeg skal kigge... Et bilbatteri vejer vel også en del som en gasflaske gør...

Men det var bare at prisen på el jo er en del billigere end gas

Popvad

helt enig, du vil aldrig få succes med at bruge et batteri til at lave varme - jo måske i 15 minutter...brug gas
jeg har selv et solstrøms anlæg med 16 parallel koblede batterier og har haft det i 4 år, så mener jeg ved hvad jeg taler om. her kan jeg naturligvis godt trække til en kogeplade, men gør det aldrig. Tro ikke at du kan hive strøm ud af et enkelt batteri eller 2 til en varmeplade - det kræver at batterierne kan levere effekten kontinuerligt uden at gå i stykker. - forvent det bliver dyrt i batterier da de skal skiftes tit.
For de 750 Watt efekt skal du hive ca. 72 Ampere ud af dine batterier kontinuerligt (når jeg regner med en effektivitet på ca. 85%) - det er der ingen batterier som i praksis kan - her bliver du nød til at parallelkoble mange batterier - have ultra korte ledninger og i en meget tyk kvalitet (min. 15mm2)

p.s. jeg ved naturligvis godt at batterier har påtrykt nogle ekstremt høje strøm tal - disse holder ikke i praksis hvis batteriet skal overleve mere end få dage
Du kan jo prøve med sådan en her

Den ryger og larmer lidt, men er genopfyldelig

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis