Fliser i bruseniche, godkendt?

Vi har lige haft en murer til at lægge fliser på vores gulv og i brusenichen, på badeværelset. Vedhæftet er et par billeder. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal kræve udbedring af det i kan se på billederne. Som i kan se er siderne i brusekabinen ikke påbegyndt med en hel flise. Istedet er første række af fliser delt med fliseskærer, hvilket har givet det mindre pæne resultat. Det samme er lavet på den anden side. Det vil vel have været smartere at kun dele de to inderste rækker (mod hjørnet) med fliseskærer, så man får de to grimme kanter mod hinanden og kan "fuge over dem"?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig, normalt vendes den skåret kant ud med hjørnet.

Udover det syntes jeg faktisk ikke det er så slemt.
Det er pænt når det bliver lavet symetrisk som du beskriver - men "såret" fra delingen bør vende mod hjørnefugen som du selv påpeger. Det er en svær sag fordi du ikke kan påpege en teknisk fejl - men kun en (i andre end dine øjene) kosmetisk, hvorfor du skal tænke dig godt om. Charme og vedholdenhed er nok vejen frem hvis du vil have firmaet til at lave det om. En sag i byretten vinder du næppe.
Tak for jeres svar. Jeg opdagede her til morgen at mureren har lavet det på den måde for at fugerne fra gulvet skal flugte med dem fra brusenichen. Det ser faktiskt ret pænt ud. Tror vi må acceptere det som det er.
At han så måske skulle have brugt en vådskærer, det er lidt ærgeligt. Er det noget enhver murer bør have?
Jeg er ægte en lav-det-selv (er ikke håndværkeruddannet), men jeg bruger altid vådskærer og jeg glatter da altid kanten når jeg har skåret en flise (har brugt granitfliser meget). Jeg kan ikke forstå hvis en murer ikke gør det samme.
Grunden til at han ikke har brugt en vådskærer er ret sikkert økonomisk. En flise skærer er nem at have med, og er en fast del af værktøjet. Hvis han skal bruge en vådskærer for at lave under 20 skæringer til et badeværelse er det en hamrende dyr løsning for firmaet. Den koster penge at leje, og den koster penge at få fragtet derud. Det normale ville være at skære dem på en fliseskærer, og så slibe dem i kanten så den fremstår pæn. Det kan man sagtens. Han skulle bare have brugt lidt ekstra tid på at kæle for detaljerne.
Men til din murers forsvar: Jeg havde heller ikke lavet dem på en vådskærer. Det kan simpelthen ikke betale sig.
Ok. Tror i man kan lave flisekanten pænere som de sidder nu. Kan man slibe dem lidt mere lige med en fil eller lignende?
Hamrende dyr at (l)eje !!!. Jeg har da lavet pæne snit på maskiner til ca. 3000 kr. Det argument forstår jeg nu ikke. Er man prof. fliseopsætter må man sørme da have værktøjet i orden.

Lidt svært at se det i helhed da billedet er lidt tæt på.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja jeg var da også vældig forundret over at læse, at det skulle være en undskyldning, at det nødvendige værktøj skulle være for dyrt at leje. Udgiver man sig for at være flisemurer, har man vel også værktøjet til at kunne udføre dette arbejde, som der ofte kræves rigtig mange penge for.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis