Opel motor går ud under kørsel

Hejsa,
Jeg har en Opel Astra fra 1999, som ikke kører alt for godt for tiden...

Når jeg eks. køre på motorvejen og skal dreje af ved en frakørsel, træder jeg koblingen i bund fordi jeg skal til at bremse. Men så snart koblingen er i bund, kan jeg se at omdrejningstælleren lige så langsom går helt i bund, og når den så rammer 0 går motoren ud og lamperne lyser. Jeg kan godt tænde bilen igen, men er sgu ikke så rart....og slet ikke når man køre 110 på motorvejen og der er en bil foran en som bremser og man trykker på koblingen.

Jeg prøvede igår da jeg kørte 110 at bare træde koblingen i bund, og der skete det samme, lamperne lyste og motoren gik ud.

Skal siges at det sker "næsten" altid kun når jeg køre over 80, hvis jeg bare kører eks 60 og trykker på koblingen, jammen så går omdrejningstælleren bare ned og står på 1 lige som den skal, og så er der ingen problem.

Håber nogle kan hjælpe.

Mvh
Peter
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lade være med at koble ud, når du bremser ned, før selvfølgelig til sidst, når tomgangen passer med kørehastigheden.
En del benzinsystemer har indbygget en overrun funktion, der stopper benzintilførslen når man slippe speederen, indtil motoren når ned på ca 1400 omdr. Denne funktion kan overdrive det tiltænkte.
Jeg har haft held til at fikse problemet ved at rense spjældhuset grundigt og sørge for at tændingsanlægget er helt oppe på det sorte af neglene.
Ligeledes må der ikke være vand i tank og benzinfilter, så for at trække det ud, kan karburatorsprit være en god idet, selv om vognen ikke har karburator.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis