Transport af bordplade

Hej herinde Jeg skal have hentet en bordplade på godt 4 meter. Hvordan er reglerne for at have sådan en på en trailer. Har en alm trailer på 210, men det er jo temmelig meget den så vil stikke ud. Nogen gode foreslag til hvordan man lettest og billigst får sådan en fragtet hjem. mvh Kasper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nok bedst at leje en stor trailer - koster ca 80 kr for en time hos shell..

Hvis du boede paa fyn kunne du laane min - jeg har en med 3,7 meter indvendigt lad

/cs

du kan i oevrigt godt transportere den i din egen trailer, da godt kun skal vaere afmaerket hvos det stikker mere end en meter bagud.. Men det er nok ikke det fedestemhvis tyngdepunktet skulle rykke sig og den ligger paa vejen - det er dumme penge at spare

/cs

Op på vanger af trailen så den kommer så tæt på bagsmækken som muligt, en afmærkning kegle eller anden afmærkning i enden af den, også bare derud af.

Så længe du ikke bliver over 12 meter total, er der ingen regler....
Bile og anhænger må maks være 12 m, hvilket du nok holder dig et pænt stykke under:-)
Med hensyn til transporten, læg den op på din trailer på midten, så tæt på bilen som du kan samtidig med at du kan dreje uden at den rammer bagenden. Spænd fast med en omgang båndsurring i begge ender.

Hvis du vil være på den helt lovelige side så læs dette link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49821
En skrutvinge med en hvid klud i hvert af de to hjørner som stikker ud er også udemærket.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Ok, vidste ikke om der var regler for hvor meget det måtte stikke ud over traileren, men 12 m når jeg jo ikke i nærheden af. Tak for hjælpen.

Kasper
Jeg plejer at lægge nogle brædder under til at støtte pladen. Gjorde dette sidst da hentede IvanPlank (19x360cm) plader.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis