ny bærbar

hej er der nogen der har et godt forslag til en ny bærbar til 5000 kr bare til familie brug ikke spille men sådan lidt forskelligt . mvg møjsi

 

hej er der nogen der har et godt forslag til en ny... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg blev da noget overasket her den anden aften, da det kom frem at Dell var dem der havde flest problemer. De har ellers altid, for mig, stået som noget af det bedste.

Jeg har en BenQ købt i malasia, for ca 3 år siden, og den kører da bare.

Men de har nok alle haft nogle modeller der har været lidt flere problemer med end normalt.
Der er så bare meget stor forskel på hvordan de vælger at løse dem

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Sådan kigger vi forskelligt på ting.. Min gamle IBM blev skiftet ud med en notebook til ca. 4K og der var ikke den store forskel så lidt spild af penge.. Dog var det godt med et frisk batteri.
Nu bruger jeg en del grafik så jeg købte så en ASUS Altec Lansing X71V til 8k og den er da virkelig overlegen.. også over mig gamle toptunede stationær som jeg har skrottet nu..
Så det er måske lidt fejt at sammenligne min gamle IBM/Lenovo med denne ASUS, men kvalititen er i top og jeg har aldrig en pc der fryser eller giver blå skærm.. og den får lov at multitaske og arbejde.. og spille spil der virkelig kræver noget..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Andy. Det var jo ikke en maskine, som din, der blev efterlyst, fruen har en mage til. Det var en lille familieting.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
næ.. det var apopro man får hvad man betaler for.
Levone og ASUS må være de mærker der bliver anbefalet.
Og så vil jeg anbefale man holder sig fra giganterne som Dell, Aldi og sådan.. Ikke fordi deres maskiner er noget dårligere end andres "almindelige maskiner" men fordi man mangler totalt service når det skal bruges. Min ASUS koster mere fordi der bl.a er et stort dedikated grafikkort i.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har nu haft min Lenovo SL500 i 1,5 år og har aldrig haft blå skærm.
asus og acer er begge gode valg
men jeg ville holde mig fra de aldi medion maskiner både fordi der ingen service er men også fordi det er maskiner beregnet til det
tyske markede og vi har ikke andet end bøvl med dem når vi skal reetablere dem i den butik jeg arbejder deltid i
vi skal have en ny kode til styre systemmet ved microsoft hvergang selv om de kan se at den skulle være ok men
åbentbart ikke her hjemme så det koster virkelig lang tid hver gang og det er synd for kunden som jo skal betale os
da det ikke er hos os den er købt jeg har ikke noget imod at varehuse sælger elektrisk udstyr hvis de da bare ville give
en tilsvarende service overfor kunden

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har en Lenovo T500 som arbejds-pc, og jeg er mildest talt ikke imponeret. Bevares, den gør da i det store hele, hvad den skal, men i daglig brug er den langtfra så lækker, som den Acer Aspire 7535, jeg sidder og skriver på nu.

Jeg er så mere tryg ved at pakke Lenovo'en ned i tasken og tage den med på kundebesøg. Den er bygget til at være rigtig bærbar, men ydelsesmæssigt er den ikke meget bedre end den T43, jeg fik, da jeg startede på jobbet for 5 år siden.

I det hele taget er der jo ikke sket de store kvantespring de sidste mange år - fordi vi nu er nået ned på en ledningstykkelse i CPU'en, der kan tælles i atomer. Skal vi have markant hurtigere maskiner, snakker vi optiske eller biologiske computere, og de har nok stadig et par års ventetd.

Og hvorfor skal vi egentlig have hurtigere maskiner? Enhver bærbar, der sælges i dag, kan alt det, 99,9% af forbrugerne forventer, på ingen tid. Jeg er vokset op med 286, 386, 486 og Pentium tilbage i sidste årtusinde, de bliver jo nærmest gjort til skamme af en almindelig mobil i vore dage. Dengang betød det noget, om man havde 4 eller 16 MByte RAM (Ja, jeg skrev Megabyte, det brugte vi dengang) når man kørte Windows 3.11.

I vore dage når computerne at beregne den dybere mening med indkomstskat og risbudding, inden de får opstartsbilledet på skærmen.

Det er også fint nok med et ordentligt jern af en computer - men hvor mange har reelt glæde af det? Maskinen her kører Avant Browser (verdens lækreste internet browser), kalender og Windows mail.. Det belaster den sådan cirka 0,007% i processortid. Hold da op, hvor den sveder.

I erkendelse deraf har jeg hentet Seti's cloud-processing skærmskåner, så bliver al min regnekraft trods alt brugt til noget fornuftigt.

Men tilbage til udgangspunktet - vil ikke anbefale Lenovo som bedre end noget andet, det kommer helt an på de situationer, den skal med i. Acer'en, jeg skriver på nu, skal i hvert fald ikke med på tur, Lenovo'en har overlevet mange tæsk.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis