Afmontere motor

Hej LDS'ere. 

Jeg skal have afmonteret motoren i min Fiat Uno 45s. Ventilramme, karburator og alt sådan noget er pillet ud, så der er kun rammen med cylinderene i,tilbage. Alle bolte er løsnet, men kan ikke få den til at slippe gearkassen. Der er et gab på en 5 cm. ca. men kan stadig ikke trække den fra gearkassen.

Glemmer jeg noget? Gode råd modtages gerne. 

Mvh. Simon N 


Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må være noget der forhindre, motoren i at kunne rykke længere, måske et motorophæng.
Sæt evt en dunkraft under gearkassen, så den ikke dykker, og på den måde låser sig fast på motoren.
Du må ned på navlen og så kigge MEGET grundigt hele vejen rundt, evt. stikke en skruetrækker ind hele vejen rundt, Jeg kender godt den med at tro man har husket det hele, men så sidder der alligevel et koblingsrør, kabel eller andet godt, man alligevel har glemt.
Håber du står inde i lune med projektet!

Den kan jo også være rustet fast på højgearsakslen, og så er der kun den rå vold tilbage, og så håbe på at man ikke ødelægger alt for meget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Sidder der evt. et skjold, der dækker svinghjulet, som skulle have været skruet af??
Jeg kender ikke noget specielt til FIAT, men systemet optræder på en del biler, i hvert fald baghjulstrækkere.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svarene. Jeg prøver lige at tjekke igen, men tror desværre mest jeg hælder til forklaringen med at den er rustet fast på højgearsakselen.. Den har nemlig også stået stille i noget tid efterhånden. Vender lige tilbage inden for de næste par dage.

Nej det foregår desværre ikke i det lune..

Mvh Simon

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Nå, så lykkedes det. Havde ikke lige set at starteren delte skjold med resten, så denne skulle også af.

ktm -> Jo der sidder også et skjold der delvist dækker svinghjulet på den, men var afmonteret.

Tak for rådene, mvh simon

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis