gulvisolering

Hej !
Det drejer som om vores hus fra 1960. Vi vil gerne efterisolere gulvet, da der kun ligger 50mm stenuld under. Ligeledes er jeg overbevist om at den forholdsvise høje sokkel ikke er isoleret ud mod det fri. Mit spørgsmål drejer sig til dels om, hviket isoleringsmateriale jeg skal benytte, samt dimensioner. Huset er med ca. 50cm. krybekælder med støbt underlag. Gulvet ligger på strøer, som jeg vil bevare. Kan jeg nøjes med at lægge styrolit direkte mod det faste underlag, eller skal jeg isolere mellem strøerne?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg regner med du også har noget ventilation af den krybekælder også.

En efterisolering skal altid fortages på tæt på varmen som muligt, dvs. mellem gulvstrøerne og gerne under også, så fjernes de kuldebroer også.

Det mest optimalt er faktisk at montere hårde bats under bjælkerne, også lægge alm. isolering mellem bjælkerne.

Smider du bare en isolering på betondækket, vil du jo stadig have samme problem med varmespild over isoleringen, hvilket også betyder varme ud gennem din sokkel, specielt hvis det er udluftet.
Mod soklen ville jeg sætte min. 50 mm isolering

De hårde isolering bats ville jeg bare fastskrue på tværs under bjælkerne hvis muligt, men alm. langs spunskruer med plastkraver/plastskiver som fastholder dem.
Var så lidt, det vi er her for...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis