REP af generator

Så er jeg på den igen. Nu er generatoren stået af, på trods af at den kun er fra 30-11-09.
Lade lampen lyser ganske svagt hele tiden og den lader slet ikke.
Jeg har prøvet om den kunne byttes, men forhandler sagde at han kunne se der havde været olie i generatoren. Måske han ikke har set olie før, for jeg kan ikke se noget olie nogen steder. Den er knastør.
Nå men nysgerrig som jeg er så undersøger jeg sagen nærmere og finder også frem til denne side: http://www.autoelektrikeren.dk/Lade...kørsel.htm
Jeg målt og tjekket alle forbindelse, og når jeg sætter den tynde ledning til stel og sætter tænding på, så lyser lampen fint.
Kan det være laderelæet eller hvor kan jeg begynde at lede efter fejlen??
Da jeg skilte generatoren ad, sad der en masse skidt rundt om akslen ved kullene. Og der var ret dybe spor i akslen også. Er det normalt efter så kort tid???
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad mærke generator er der tale om.Et billede af de spor der er i akslen kunne også være godt for lidt spor er der næsten altid men der kan også være for meget spor også er generatoren ikke meget hver

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Den har et nummer der hedder CA1038iR
Mange små kørsler kan faktisk ødelægge en helt ny generator. Hver gang du koldstarter, arbejder den som en sindsyg.

 

Der skal absolut ikke være spor i akslen, og heller ikke masser af skidt efter 2 måneders brug, generatoren er dækket af garanti, og det er sælgeren der skal bevise at du har ødelagt den.

Du har nok skadet din sag ved at skille den ad, men sælgeren har en dårlig sag.
Annonce
Det med sporene kan jo så forklares med en masse starter. Fik at vide at der godt måtte være små spor. Men synes de er lidt vel store efter 2 mdr, hvoraf den ene har den slet ikke kørt. Det med garanti det er jeg kommet ud over, så nu må jeg selv prøve at løse fejlen. Snakkede med en lokal autoelmand, som mente at fejlen med 99% sikkerhed lå i en diode, da ladelampen lyser svagt. Men han kunne ikke skaffe reservedele til en vakeo generator.
Vil du sætte et par billeder af slidsporene ind i et nyt indlæg?
Uanset hvor mange småture du kører, skal generatoren kunne holde til det. En generator holder i almindelighed 5-10 år.
Du har været ude for en rigelig smart sælger.

Med venlig hilsen
ktm

 

"an error has occurred" får jeg at vide når jeg prøver at uploade. Ville så prøve at slette igen, men samme besked kom bare igen. Så det bliver uden billede foreløbig.

Men min stædighed har så sat ind igen, og jeg har skilt generatoren ad, og er ved at lodde dioderne ud og skal så have målt dem igennem. De skulle efter hvad jeg kan finde frem til fungere således:
 

Det normale spændingsfald (fremadrettet) for en god silikone diode er 0,400 V til 0,900 V. En højere aflæsning indikerer, at dioden er defekt. Hvis instrumentet viser nul, indikerer det, at dioden er kortsluttet (defekt). Vises OL i displayet, indikerer det, at dioden er åben (defekt). Ved ombytning af testledningerne (bagudrettet). Hvis displayet viser OL, er dioden i orden. Alle andre visninger indikerer, at dioden er defekt.



Sådan ser den så ud
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis