Fadølsanlæg

Vi skal ha en fadølsanlæg og en radio til at køre på batterier, dog har vi det problem at vi ikke ved hvilket batteri vi skal bruge eller hvor mange der skal bruge af den givende enhed. Vores foreløbig tanker er på et bilbatteri, men ved ikke hvor længe det ville kunne trække anlægget og radioen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må i prøve.

Kan de overhovedet køre på 12 Volt?
Hmmm, interessant

De fadølsanlæg jeg kender til kører alle på 220 Volt og et fadølsanlæg som dette: http://www.skafte.dk/salg_af_fadoelsanlaeg.asp er specifikeret til 240 Volt - 1.6 Amp - 190 W (men 240V * 1,6 Amp giver altså 384W)
Hvis man omregner dette til 12 Volt så giver det et strømforbrug på: 384 Watt / 12 Volt = 32 Ampere, så hvis det skal køre i længere tid så skal det altså et STORT batteri til (og varmt fadøl duer ikke, så hellere undvære)

Uden at kende meget til fadølsanlæg så ville jeg tro at størstedelen af strømforbruget bruges til at køle øllet, så MÅSKE kunne i finde et gasdrevet køleskab og så sætte fustagen deri og så bare have taphanen uden for køleskabet. Disclaimer: Jeg ved ikke om der er andet end køleaggreatet der bruger strøm men det kunne man så sikkert klare med et bilbatteri og en 12-220V converter og et bilbatteri

/Hideout

 

Var det det?!
Der skal en batteripak til som til en elbil.. så det kan da lade sig gøre.. Mener der er Harboe der har fustager der skal i fryser i 24 timer og så bruges de med håndpumpe og intet andet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis