DDR2 RAM ELLER DDR3 RAM HVAD ER BEDST

Jeg skal have en bærbar og har kigget på et par stykker.
Den ene har 6GB DDR2 ram, den anden har 4GB DDR3 ram, hvad er bedst.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
6 gb ville jeg umiddelbart sige.


 

Helt afhængdig af om grafikkortet har selvstændige ram
Hvis den med 4 gb har 2 gb på grafikkortet er den bedre kørende.

Nu er alt jo ikke ram, og det er vel kun et 64 bit operativ-system som kan udnytte over 2 gb...
hvis det er en blarerbar er det nok ikke 2 gig paa grafikkortet.

For at pracisere: det er paa konsumentniveau kun et 64 bit OS der kan udnytte over 4 gb ram (ikke 2)
Dog skal man vaere obs paa det det er ALT ram i pcen der er addresseret der taeller med i de 4 gb. Dvs hvis du har et grafikkort med 1 gig ram,saa falder den brugbare maengde systemram til 3 gb.

Bruger man et serveroperativsystem, kan man udnytte op til 128 gb ram i et 32 bit miljoe (win 2003 enterprise) men det er ikke relevant i denne sammenhaeng.
Umiddelbart ville jeg tage den med ddr3 ram da det er en nyere teknologi og resten af systemet nok er mere tidssvarende.. Desuden koster 2 gig ekstra ram ikke alverden hvis du oensker at tilfoje det senere..

(vaer dog obs paa at det ikke er alle chipsets til baerbare der kan udnytte mere end 3/4 gb ddr2 ram - igen en grund til at vaelge ddr3)

/cs

jeg mener det samme som csteinod da xp kun kan udnytte op til 2G i normal brug Vista kun kan udnytte op til 4G i normalbrug
hvis ikke du agter at kører med proff. udgaverne i min 64 bit systemmer hvor Vista kan udnytte større antal ram men det
er der sjældnet brug for på en bærbar og ddr3 ram er en nyere tekn. derfor vil jeg anbefale dig den men hvad mærker
er de forskelligemaskiner og hvad størelse snakker du om

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK322&q=ddr2+vs+ddr3&meta=lr%3D&aq=1&oq=ddr

HEY
det er hvad du finder når du googler det.
og som jeg læser det er der ikke nogen nævneværdig forskel.
måske minder strømforbrug med ddr3 ram. og en mærkbar forskel når man køre med dem i triple memory.
som jeg skrev tidliger i tråden kommer det meget an på hvad du skal bruge pcen
for at udnytte ddr3 ram optimalt er der en del ting der spiller ind
til til alm brug vil jeg til enhver tid anbefale en med lidt ældre hardware da man vil få mere pc for pengene

og lige for at slå det fast en gang for alle xp 32 max 3 gb xp 64 max 8gb kilde microsoft
ja men jeg for stod at vi snakkedeom alm. bruger og ikke proff udgaverne af xp og vista
og alm. bruger kører normalt med 32 bit systemmer

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

De fleste nye computtere leveres i dag med windows 7
Ofte med 64 bit instaleret.

Har lige købt en Toshiba i den billige ende (knap 4000 kr.), sådan var det på den, hvis man ville køre 32 bit skulle man reinstalere.
ja hvis jeg skal ud og have ny bliver det enten xp eller window 7 da vista har vistsig at være et langsommere system at arbejde med men jeg er spændt på om 7éren har for mange børnesygdomme el.om mricosløv har lært noget

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis