Påfyldning af vand på varmeanlæg

Vi har naturgas med gulvvarme. Nu beder fyret om at få påfyldt vand. Jeg har ingen anelse om hvordan man gør sådan noget, da vi lige er flyttet ind i efteråret. Og hvad med udluftning bagefter? Vi har jo ingen radiatorer. Hjælp vil være guld værd.

Nedenfor er et billede af vores installation.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lidt problemer med at tilføje et billede.
Der sidder noget der ligner en aftapningshane i nederste venstre hjørne i dit billede.
Prøv og se, om ikke det er en firkant, der sidder i toppen, og hvori der er præget en tværlinie. Prøv forsigtigt at dreje lidt på den firkant med en svensknøgle og se om ikke der kommer noget trist lugtende vand ud.
Hvis ja, tilslutter du en vandslange på denne hane, og trykker vand fra en vandhane ind i systemet, indtil du får det rette tryk på anlægget. Du har sikkert trykespansion og skal finde et manometer, der fortæller, hvad trykket er og skal være.
Det kan også være den blanke med det røde håndtag længere ovre til højre i billede.
Det er højst sansynligt ikke ret meget der skal til og overskrid ikke det angivne tryk.

Med venlig hilsen
ktm

Og ovre til venstre sidder der en selvudlufter, så anlægget lægger selv luften ud når den passere denne, hvis ellers den virker..

De har det med at sætte sig når de ikke bliver brugt som alt andet.
Jeg kigger på den, der sidder lidt længere nede!

Med venlig hilsen
ktm

Der sidder en kuglehane lige under dit vandur, og det er på returen, så fyld på der, så skal det nok gå, husk ikke over 1,5 bar..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Annonce
Ok. Jeg prøver på den røde kuglehane. Skal jeg bruge en speciel slange? Kan se aftapningen på kuglehanen er 1/2.
Næh brug du lige hvad du har, men husk ikke at fylde for meget luft med ind :-)

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Operationen er overstået og patienten har overlevet Nu hvor jeg har prøvet det er det ikke så svært, men var bestemt lidt bekymret forinden. I skal have mange tak for hjælpen allesammen. Det er super at kunne spørge et forum til råds i en sådan situation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis