Nedsænket loft i køkken

Hej

Jeg ved godt at der har været spørgsmål meget lignende men kan ikke helt finde svar på mit spørgsmål...

Er ved at få lavet nedsænket loft i mit køkken, jeg bor i en etageejendom på 2 sal. Forskaningen er lavet i træ er det lovligt..?. Jeg har lagt isolering ovenpå forskanningen, og havde tænkt at lave loftet i gips... Er det noget med at det ikke er lovligt hvis det kun er et lag gips eller hvordan? Jeg har hørt lidt forskellige meninger fra folk...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om det er lovligt...
Men husk for alt i verden, at få evt el-instalationer ført ned så dåserne sidder i det nye loft.

mvh jens
Nu er det ikke så tid jeg laver noget i fleretage ejendommen, men mener du skal opfylde en BD60 konstruktion.

Denne opnåes kun hvis du har forskalling pr. max. 400 cm, over forskallingen min. 100 mm Isolering i loftet, samt 2 lag gips på loftet.

Har du luft over din isolering op til det gamle loft/etageadskillesen, skal denne fylder helt ud med isolering, så den ikke danner en brandlomme.
Det kan godt laves med 1 lag gips, men så SKAL det være brandgipsplader, og de er nok dyrer end at bruge 2 lag almindelig gips.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis