Nedsænket loft i køkken

Hej

Jeg ved godt at der har været spørgsmål meget lignende men kan ikke helt finde svar på mit spørgsmål...

Er ved at få lavet nedsænket loft i mit køkken, jeg bor i en etageejendom på 2 sal. Forskaningen er lavet i træ er det lovligt..?. Jeg har lagt isolering ovenpå forskanningen, og havde tænkt at lave loftet i gips... Er det noget med at det ikke er lovligt hvis det kun er et lag gips eller hvordan? Jeg har hørt lidt forskellige meninger fra folk...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
je__ns
je__ns
8514 0
Jeg ved ikke om det er lovligt...
Men husk for alt i verden, at få evt el-instalationer ført ned så dåserne sidder i det nye loft.

mvh jens
Koluda
Koluda
9352 4490
Nu er det ikke så tid jeg laver noget i fleretage ejendommen, men mener du skal opfylde en BD60 konstruktion.

Denne opnåes kun hvis du har forskalling pr. max. 400 cm, over forskallingen min. 100 mm Isolering i loftet, samt 2 lag gips på loftet.

Har du luft over din isolering op til det gamle loft/etageadskillesen, skal denne fylder helt ud med isolering, så den ikke danner en brandlomme.
FWM
FWM
2694 7323
Det kan godt laves med 1 lag gips, men så SKAL det være brandgipsplader, og de er nok dyrer end at bruge 2 lag almindelig gips.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. Problemer med gipslofter
    Lav-Hus (9 svar)
  2. isolering
    Lav-Hus (2 svar)
  3. Til brandmanden, eller andre der kan svare....
    Lav-Hus (7 svar)
  4. lyd isolerende skillerums vægge
    Lav-Hus (25 svar)
  5. Lov vedr nedsænket loft
    Jura, reglementer og krav (8 svar)
  6. Gulvvarme
    Lav-Hus (5 svar)
  7. Gipsloft under pudset loft
    Lav-Hus (8 svar)
  8. Flamingo som isolering på vægge, under tapet og maling
    Lav-Hus (27 svar)
  9. Varmevæg med flamingo som isolering?
    Lav-Hus (17 svar)
  10. Sænke loft i vådrum, hvordan ?
    Lav-Hus (17 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her