Hvor fin væg ved glasvæv opsætning?

Hej Forum

Når man spartler og sliber sine betonvægge inden opsætning af glasvæv, hvor fine skal de så være?

Væggene er lidt "bølgede" nu, men ikke "hakkede".. Hvor vigtig er det de er 100% glatte?

På forhånd tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rent funktionsmæssigt ingen problemer, men der skal ikke megen ujævnheder, før det ses især hvis du har lamper der lyser på vægen.
Køb en bille hvid vægmaling, hvis ikke væggen allerede er ensartet lys efter fuldspartling. Kør een gang over med en rulle og den billige maling, erder efterfølgende noget at se på væggen i form af buler / hulninger eller spartelspor som du ikke ønsker at kunne se i når vævet er sat op, så er det en om'er med spartling og slibning.

Er væggen OK, kan du glæde dig over at den ikke suger helt så meget vævlim efter den er malet.

/ Claus

Tag en spotlampe/arbejdslampe og hold på i forskellige vinkler. spartle de steder ud, du kan se er ujævn når du får holdt lampen på i forskellige vinkler
Når først glasvæven sidder der, kan du ikke rette noget.....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Det er vigtigt de er meget lige, men hvor lige det skal være er jo op til dig selv, når du er tilfreds så opsættes filten.

Springer man over, så vil man senere kunne se det....
afhænger også af det ønskede udseende. som jeg forstår dig vil du, hvis du sætter væv op nu, kunne se væggen "slår sig", dette vil give et udseende der minder lidt om de gamle kalkede vægge du ser i kirker og på nogle slotte. det er meget pænt, synes jeg. Du skal blot gøre op med dig selv om det er den effekt du ønsker elllers så følg nogen af de gode råd ovenover.

god fornøjelse
Annonce
hvorfor snakker alle om filt nå han spørger om væv ? jeg vil mene at væv skjuler lunker og buler rimeligt godt, hvor imod filt ikke gør. dermed ikke sagt at du ikke ville kunne se dem i stærkt sidelys. Det kommer selvf an på hvor ujævne de er, men hvis der f.eks. har været savsmuldstapet på før og det så ok ud, så vil det også se ok ud med væv.
Ja, undrede jeg mig også over. Men fred være med det

Umiddelbart kan det virke som om væv skjuler godt, ja... Men når du har stået og lavet det sidst på eftermiddagen, og når middagssolen så står ind ad vinduet nogle dage senere.... Puha... DET er ikke nødvendigvis et sjovt syn..... Så hellere gå det rigtig grundigt efter...
Husk, du skal kun lave det engang men se på det millioner af gange....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Øv, hvor har du meget ret Jacko!

Med venlig hilsen
ktm

Mange tak for alle svarene
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også