Stiksav

Hej LDS- folkene.

Er ved noget dårligt at sige om Festool Stiksav TRION PS 300 EQ-Plus?

Hvordan er den at arbejde med?

MVH X-silver

Hej LDS- folkene. Er ved noget dårligt at sige... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders K.

Syntes ikke jeg kan finde den på tilbud hos Carl Ras?

Umiddelbart har jeg fundet den billigst hos Dorch & Danola A/S til 1745,-
Skrevet af x-silver på 25 jan 2010 18:35
Hej Anders K.

Syntes ikke jeg kan finde den på tilbud hos Carl Ras?

Umiddelbart har jeg fundet den billigst hos Dorch & Danola A/S til 1745,-
Det kan skyldes, at tilbuddet er en del af deres "Håndværkerdage", som du kan se i nedenstående link


Med venlig hilsen

Anders

Der er en ny Festool stiksav på vej. Skal blive præsenteret i februar.
Til Anders K, lynæs,Koludabyg

Har lige modtaget min festool stiksav og det er bare en fin sav, virkelig kvalitet.

Men har lige 2 spørgsmål , den såkaldte overfladebeskytter for at skubbe den helt i bund er man jo nød til at save i den, hvad gør i?

Og pejer i at have Spånfanger SF-PS 300 på når i saver i kurver, syntes det er lidt svært at se klingen eller er det bare en vanesag?
Overflade beskytteren tror jeg aldrig jeg har brugt før...

Spånfangeren er noget møg hvis man skal se hvor man skærer, så kan faktisk kun benyttes når der bruges skinne til at skære efter.
Annonce
Til koludabyg.

Mange tak så fjerner så spånfangerne er også vant til at se hvor klingen er i snittet , så man kan korrigere
Det med overflade beskytteren ja det er meningen du saver i den. på samme måde som man saver gummi listen på førings skinnen til. men i virkligheden er det en anti flosse ting ikke en overflade beskytter der beskytter mod ridser fra sålen. hvis du skærer i metalplader (det gør jeg en del) så er malertape på pladen det eneste der er rigtigt godt. jeg kommer så også den plast fætter der fås til min på sålen for at beskytte den. men malertape er vel lige så godt. bare mere besværligt.

Jacob
Hej Jacob.

Tak for det ville bare være sikker.

Ja saver også en del i metal på arbejdet så kender godt det med malertape så man ikke ridser det man saver i.

Men skal skal lave et par huller i noget 2 mm rustfrit, Hvad har du af erfaringer med det? hastighed, pendul og selvfølgelig skæreolie. Har festool egne klinge til rustfrit.

Min erfaring er at prøve først et sted det ikke betyder noget og have i dit tilfælde en klinge med en TPI på 30. lav/medium hastighed og en tyktflydende olie som skære olie.
hastigheden skal være så høj at motoren ikke sejtrækker og får køling men ikke så høj at man laver varme frem for at save. jeg bruger for sjældent pendul funktionen. men omkring 1-2 sætter jeg den når det skal være pænt. skal det gå stærkt får den max.
uanset hvad du gør så skal pladen være spændt ordentligt fast. eventuelt en enhåndstvinge på det der rager ud over kanten for at mindske svingninger.
engang imellem piller du stiksaven af emnet og giver den fuld gas så den kan få lidt luft igennem systemet.

Jacob
Angående spånfangeren på stiksaven, er det rigtigt at det godt kan være lidt svært at se stregen man saver efter. Det bliver dog en hel del nemmere, hvis du tilslutter en støvsuger, som saven oprindeligt også er tiltænkt. Nu saver jeg oftest nedefra, og så er der jo ingen problemer.

Der findes dog en måde at modificere spånfangeren på, således at det er muligt at se stregen. Se her: http://festoolownersgroup.com/festool-tools-accessories/bosch-1591-vs-festool-ps300/msg33352/#msg33352

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også