Skift af autoradio

Jeg har lige skiftet min autoradio til en DVD-afspiller. Rigtig fint. Havde lige kørt 10 km så stod genratoren af. (Jeg ved ikke om de 2 ting har noget med hinanden at gøre). Så piller jeg anlæget fra igen og får skiftet genratoren. Nu har jeg så sat anlæget igen. Men jeg kan høre en lyd i højtalerne som følger motoren. Dvs. hvis jeg gasser op så den kommer op i omdrejninger følger lyden med. Og det er ikke musikken, men en eller anden dum tone. Nogen der har erfaringer med den slags eller ved hvad dette kan skyldes?
Jeg har lige skiftet min autoradio til en DVD... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Stellet er taget lige bag enheden fra stel.

Jeg har prøvet at sætte den støjkondensator i. Det virker ikke. Ved ikke helt om jeg har gjort det rigtigt. På nettet står der, at den ksal sidde så tæt på kondensatoren som muligt. I brugsforvirringen til kondensatoren står der så tæt på batt. som muligt. Så nu har jeg sat den på batt. Og kører plus direkte fra batt. samt stel direkte fra minus-pol på batt. Er dette forkert?
Hej
Der er lige et par ting du må fortælle hvis jeg skal hjælpe dig !
Er der en effektforstærker på dit anlæg - er lyden fra din dvd kørt igennem den ?
Hvis du skruer styrken helt ned - kan du så stadig høre lyden ?
Minus til anlæg må  ALDRIG  forbindes direkte på akkumolatoren - det giver helt sikkert støj den skal altid forbindes til nærmeste metalden med så kort kabel som muligt.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
hej. Jeg har ingen effektforstærker foran.

Jeg har købt sådan en Helix Cap33 ( http://shop.lfaudio.dk/shop/helix-cap-33-410p.html ). Den er forbundet direkte på batteriet. Men autoradioen er ikke forbundet direkte. Der sidder minusen direkte på stel umiddelbart bag enheden. Altså med en ca. 15 cm ledning.
Hvis jeg skruer helt ned eller "muter" for radioen forsvinder lyden.
Hej
Når det er sådan at du kan skrue ned for hyletonen er det fordi støjen slipper ind i radioen event. gennem en indgang som du ikke bruger (måske aux ind ) eller også er det dine kabler (phonokabler) mellem event. andre enheder der samler støj op. Hvis du ikke benytter aux kan man på nogle radioer "lukke" for den indgang. Prøv at forbinde den yderste del af et af phonostikkene (RCA stik ) til stel og hør om det hjælper.
På en generator må der kun sidde en støj kondensator og den skal sidde mellem plus udføringen og den anden side er normalt skruet direkte bag på generatoren - skal være på mellem 2,2 og 3,0 Mf og kan købes de fleste steder der handler med biltilbehør.Du kan godt forsøge med det støjfilter som du foreslår, men prøv lige de andre ting først. Alle  typer af støjfiltre, skal monteres i radioens strømtilslutningskabler for at hjælpe. Husk at støjfiltre skal have stelforbindelse også for at fungere, det vil sige at både plus ledning og minus ledningen skal igennem filtret .Prøv de ting og spørg igen hvis det ikke løser problemet.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis