Skift af autoradio

Jeg har lige skiftet min autoradio til en DVD-afspiller. Rigtig fint. Havde lige kørt 10 km så stod genratoren af. (Jeg ved ikke om de 2 ting har noget med hinanden at gøre). Så piller jeg anlæget fra igen og får skiftet genratoren. Nu har jeg så sat anlæget igen. Men jeg kan høre en lyd i højtalerne som følger motoren. Dvs. hvis jeg gasser op så den kommer op i omdrejninger følger lyden med. Og det er ikke musikken, men en eller anden dum tone. Nogen der har erfaringer med den slags eller ved hvad dette kan skyldes?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at have tålmodighed til akkuen igen er ladet ordentligt op. Jeg har ofte hørt den lyd, når generatoren skal pukle særlig hårdt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tror i at sådan en fætter her kan løse problemet.? http://www.thansen.dk/product.asp?c=3428850794&n=1200267216&pn=1220423676
Hej . Kan ikke lige se hvilkenk en kondensator du mener, men du kan få et støjdæmpningsæt hos Blaupunkt - Phillips eller andre, der passer til din vogn.
Hej , Det kommer lidt an på hvor stor/kraftigt din generator er, det står på den måske 60 ampere, men det skal du tage højde for , da det er vigtigt at få den rette slags /type.kondensator, hvis den er for lille hjælper det ikke.--- Og det skal jo ikke være en kondensator til platiner i et tændningsanlæg.
okay. nu fandt jeg frem til sådan en kondensator du nok snakker om: http://www.biludstyr-shop.dk/default.aspx?load=main&data=productinfo&key=25%20H013033 .

Men jeg kunne bare ikke forestille mig at genratoren ikke kunne følge med. For jeg har jo ikke kæmpe sub i eller noget som helst. kun standard højtalere. DVD trækker selvfølgelig lidt mere strøm end en normal radio - men der er vel begrænsninger.
Generatoren har nok været syg inden , og tænk på det har været koldt længe og den har skulle bestille eksfra i denne tid, ang, højtaler størrelsen er den ligegyldig, for bare generatoren støjer så det kan høres, skal den have en støjdæmpning på da det er ulideligt at høre på. det kan være det bliver bedre efter nogle tusind kilometer, men du skal ikke regne med det.
okay. Jeg må jo ofre de små penge den koster. men ville være lettere hvis den støjdæmper hos thansen man bare sætter mellem forstærker og plus ville virke. Jeg tror faktisk jeg vil prøve den i første omgang. Hvis den stadig er gal prøver jeg så den kondensator til generatoren. Men mange gange tak for hjælpen.
Det er OK, og held og lykke med opgaven.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis