ydrevæg af træ

jeg skal udskifte nogle vægge der er plads til 100mm isolering hvordan laver man træskalet skal det laver i spærtræ47*100 eller i regler? skal der kryds på når man bruger vindpap
JK
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi skal nok vide lidt mere om hvad de vægge skal benyttes til, for at kan svare dig på det.

Nu skriver du ydervægge, dvs. det bliver en bærende væg eller ?

Er det vægge på til et hus, garage eller skur vi snakker ?
Okay det er tungt tag så, jamen alt efter hvor stort det tag så er, ville jeg da overveje at benytte krydsfiner på dine lette ydervægge for at øge bæreevnen i væggen, ellers skal der helt klart nogle løsholdte i væggene også, og en rimelig kraftig toprem.

Er det en større tag ville jeg også benytte 45 x 145 frem for almindelige 45 x 95 regler.

Hvis der benyttes krydsfiner i stedet for vindpap, eller krydsfiner indvendig direkte på skelltet, kan du undvære afkrydsning af væggene, ellers skal der monteres kryds i form af vindtræksbånd.

Er det helt nyt du skal bygge eller ?

For der skal jo egentligt nogle beregninger til så.
det er en renovering på et lille hus 5*9m med en regsning på 30g jeg mente i øvrigt vindgips er der noget spærtræ som hedder 47*100 er det bedere end regler? kan jeg bruge krydsfiner i stedet for vindgips?
Okay, det er en renovering af sommerhus, og ikke nybyg.

47 x 100 er faktisk kun 45 x 95...

Ja, du kan godt benytte en krydsfiner frem for vindgipsen, det er lidt dyrere i krydsfiner, men til gengæld så også hurtigere at montere, hvis man benytter en sømpistol til det, og væsentligt bedre afstivende selvfølgelig.

Annonce
er regler gode nok? hvor langt mellem de lodrette stolper jeg trode at spærtræ var en bedere kvalitet end regler hvor tyk en krydsfinner er nok?
vh jakob
Hvor tætte står dine spær ?
Og hvilken toprem benytter du ?

Regler kan sagtens være at samme kvalitet, men skal bare selv sortere i dem.

Spærtræ er styrke sorteret, men er slet ikke nødvendigt i dette tilfælde.
jeg skal også skifte spær der det er færdige fra ringsted og skal stå pr 90 så det passer med isoleringen jeg havde tænkt på 60 mellem de lodrette og toppen 2 *47*95
ja, men så mangler der understøtning under taget, og det kan en regler på fladen ikke lige bære, og vil sætte sig over tid.

Jeg ville enten benytte en større toprem, eller sætte dem pr. 450 mm c/c afstand, så der er understøtning under hvert spær.
går det an med 2stk skruet sammen
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis