Nogen der har set dette her før... ?

Var ude og besigtige et betontegltag på et rimeligt nyt trivselhus.

Og må erkende at jeg blev chokkeret, syntes efterhånden jeg har set en hel del, men dette havde jeg aldrig set før.

Som "undertag" var der benyttet en Rockwool pap, og alle vindplader var ligeså bare udført i et stykke pap som bare var klipset fast i siderne, som selvfølgelig var faldet af igen de fleste steder.

Klemlister var der intet af, og hel del af de papplader var bare samlet på midten, eller kunne ikke nå fra spær til spær, afvanding ved gennemføringen var der heller ikke rigtigt tænkt på, ligesom skotrenden også bare var udført som en mindre heldig løsning.

Jeg havde i forvejen ikke alt for høje tanker om nogle af disse svenske firmaer der opstiller træhuse herhjemme, og dette her bekræfter jo meget godt, at ikke alle svenske firmaer har lige store kvalitetskrav til det udførte arbejde.

Billeder siger jo mere end ord, så her et par billeder der kan ses på dette link...

Svensk kvalitet med trivselhuset....

Nogen der har set dette her før... ?
Og kender det benyttede produkt fra Rockwool.... ?
( Orla måske.. )
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige et par af billederne...







Jep, det må da give trivsel for evt. råd og svamp i huset...
Så der er nok lidt om snakken.... he he
Hvor gammel er huset?

Spær ser jo næsten nye ud.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Huset er fra ´97

Så det kom jeg lidt som et chock da jeg anbefalede ham at få skiftet taget, eller i det mindste få lagt et ordentligt undertag på huset, eller som billigere alternativ skifte tagstenene til Danflock tagsten.

Det er ganske almindelige billige benders tagsten på huset, med ca. 25 graders taghældning, så de er med garanti ikke tætte med fygesne og slagregn.
Annonce
Eller:
http://www.icopal.dk/Produkter/Decra.aspx?gclid=CMnurvK9vZ8CFQQgZwodPSqe0g


Med venlig hilsen
ktm

 

He he, nej der kommer heller ikke lige Decra eller andet ståltag på taget heller...

Dette ville jo også kræve et tæt undertag, hvilket man ikke lige kan kaldet dette her...

Hvorfor spørger du?? Jeg har ikke set det før.. sikkert mange der ikke har.. hvor ligger det?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det ligger på et hus i Jyllinge.

Jeg spørger fordi andre måske have set det på andre svenske huse, var nysgerrig om det var almindeligt set på de huse nogle af de svenske typehus firmaer laver herovre, for så skal der da nok komme en masse arbejde fremover også..
Scary shit... at sådan noget kan blive bygget herhjemme i 1997. Sørgeligt at der findes "håndværkere" der vil være det bekendt. Ikke meget faglig stolthed dér.... :-(
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis