Nogen der har set dette her før... ?

Var ude og besigtige et betontegltag på et rimeligt nyt trivselhus.

Og må erkende at jeg blev chokkeret, syntes efterhånden jeg har set en hel del, men dette havde jeg aldrig set før.

Som "undertag" var der benyttet en Rockwool pap, og alle vindplader var ligeså bare udført i et stykke pap som bare var klipset fast i siderne, som selvfølgelig var faldet af igen de fleste steder.

Klemlister var der intet af, og hel del af de papplader var bare samlet på midten, eller kunne ikke nå fra spær til spær, afvanding ved gennemføringen var der heller ikke rigtigt tænkt på, ligesom skotrenden også bare var udført som en mindre heldig løsning.

Jeg havde i forvejen ikke alt for høje tanker om nogle af disse svenske firmaer der opstiller træhuse herhjemme, og dette her bekræfter jo meget godt, at ikke alle svenske firmaer har lige store kvalitetskrav til det udførte arbejde.

Billeder siger jo mere end ord, så her et par billeder der kan ses på dette link...

Svensk kvalitet med trivselhuset....

Nogen der har set dette her før... ?
Og kender det benyttede produkt fra Rockwool.... ?
( Orla måske.. )
Var ude og besigtige et betontegltag på et... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er dømt total udskiftning af undertag.

Det er ikke det værste jeg har set, men det minder meget.
HEHE!!!!!!!!! meget morsomt at se flotte vindbrædder! skulle de ikke ha været lavet i vandfast krydsfiner?? hvis det var efter reglerne? hvad hed det firma der har lavet huset, om jeg må spørge? kender en som også har et svenskerhusm håber ikke det er af samme kvalitet som dette.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Det er lavet af trivselhuset, et svensk typehus firma.

Vindpladerne ville normalt være lavet i krydsfiner, osb , hårdebats eller win win plader fra bygtjek eller lignende, og ikke bare alm. pap som klipses fast til spærene.

Det er lige "billigt" nok bygget.
he he - en af mine venner har været ude som underentreprenør for at færdiggøre bl.a. tagkonstruktionen på et hus fra samme leverandør. Han måtte meddele, at det kunne han ikke, med mindre han måtte sætte nye lofter og dampspærre op samt hive taget af og lægge det nyt. Så det blev ikke til noget - men af hensyn til familien, der var flyttet ind, brugte han flere dage på at fjerne de værste fejl og tape dampspærren nødtørftigt sammen.
Han fortalte samme historie som du viser med undertag, gennemføringer m.v.

Mener firmaet gik konkurs (eller i hvert fald den danske del/importør) - og var da vist også nævnt i Kontant?

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis