Bukh dv 10 sme, Gear problem

Motor har mistet forbindelsen til skruen. I begyndelsen var det som om den skred i koblingen, men nu er der ingen forbindelse.
Kan det være samleledet mellem motor og ben, og hvad er det evt. lavet af?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Det er helt normalt.
Der sidder en lille stift nede i skruen, som sprænger hvis man sætter motoren i gear ved for høje omdrejninger.

Der sidder en split som holder skruen på plads. Fjern den, og pil skruen af.
Nu kan du se hvad jeg taler om smile En lille metalpal som er knækket. Den skal skiftes, og som regel sidder der ekstra under hætten af motoren. Hvis ikke, så køb 5-10 stykker og gem dem i båden.

Mvh
ThomasB
ThomasB; jeg tror du mener påhængsmotorer.
Problemet er, så vidt som jeg forstår spørgsmålet, en Bukh indenbords motor.

Hvis det er det sidste, skal båden på land, da der sandsynligvis er røget nogle spliner af skrueakselen, hvorved skruen kommer til at sidde løs.

Mvh.
bodker

Tak for jeres svar.
Men jeg tror nu ikke det er skruen det er galt med, tror mere på at det er forbindelsen mellem motor og gearbenet.
Hvis koblings dimsen er lavet af gummi, er den jo et svagt led. Er der en der ved noget om hvad den er lavet af?. jeg har set den på en tegning, men den kan jo være lavet af hvad som helst. God vind.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej ??????

Du skal huske på at når det hele kører så mindskes oliestanden i en sådan grad at den vise få lavt og når du så fylder efter ser det fint ud men...
Ca 15 - 20 min efter standsning af motor vil alt olie være kommet tilbage og derfor løber det så ud af overløbet

PS: Dette er tilfældet på en DV20 så sikkert det samme hos dig...

God Vind

Martin

Coaster Sejleren

Martin
Forkert tråd...

Coaster Sejleren

Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis