Mit toilet lugter

jeg er rendt ind i et problem.

jeg har lagt nye kloak i baderum, toilet vask og to gulvaflob. af og til kommer der en grim lugt af kloak, og jeg tror det er fordi toilettet trekker de andre vandlaase tomme. har i kloge folk en ide til hvad jeg kan gore. helst uden at lukke op til kloak er nemlig blevet glad for gulvet, smiler,,

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der udluftning på den kloakstreng?

Jeg går med en hjemmestrikket teori, gående ud på at med disse sparetoiletter man i dag skal/bør bruge, får man ikke altid skyllet kloakrøret ordentligt tomt, og der opbygges over tid en større og større prop. På et tidspunkt river denne lækkerbidsken sig så løs, når trykket bag, bliver højt nok, og idet den ryger ud river det derved opståede vakuum vandet ud af de bagvedstående vandlåse.
Jeg oplever selv med mellemrum og uden påviselig grund, at et lokum pludselig er tømt rigtig meget i vandlåsen, og jeg har vel at mærke udluftninger på alle kloakstrenge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi oplever også ind imellem en næsten tom toiletkumme - det skyldes enten kraftig blæst, som laver undertryk i faldstammen (udluftes på taget) eller at vi har glemt at fylde hundens vandskål inden vi gik i seng eller på arbejde

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja manglende udluftning kan være problemet, kan delvis afhjælpes, med at sætte eks. en tændstik mellen toiletets afgangsrør og muffen, så får den lige en lille smule luft. (normalt vil der ikke komme lugt gener)
Forkert fald i dine rør kunne også være en forklaring (for meget fald) mener der skal være nogle milimeter pr meter.
Nogle typer gulvriste (især hvis der er gulvvarme) har det med at tørre ud så vandlåsen ikke virker, og særligt hvis den sjældent bliver brugt.

Skrevet af je__ns på 24 jan 2010 10:14
Nogle typer gulvriste (især hvis der er gulvvarme) har det med at tørre ud så vandlåsen ikke virker, og særligt hvis den sjældent bliver brugt.



Når jeg husker det, hælder jeg jeg lidt madolie i sådanne gulvafløb, som sjældent bruges. Det kan være med til at stoppe fordampningen fra de gulvopvarmede vandlåse.

Med venlig hilsen
ktm

 

Havde samme problem. Gammel sur lugt, som gammel pis der er varmet op

Havde en mistanke om der manglede en vandlås, et sted. Men problemet ser ud til at være løst, ved at vi her efter nytår har fået skiftet afløb - en del af nedfaldsrør og de rør der sidder bag toilettet da der var opstået en utæthed ved underboen... VVS kunne ikke lige umiddelbart give et bud på hvad der havde forårsaget lugten vi har sloges med de sidste 3 år...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
tak for fed respons, nej der er ikke udluftningen på, det med blæstten har jeg faktisk selv tænkt over for der er sammenfald imellem hård blæst og tolilet lugten. har hørt noget snak om noget der blev kaldt en "snøfte ventil" eller noget i den stil, er der nogen der kender noget til det ..
Snøfteventil og udluftning er det samme!.
Du kan få lokummer med indbygget snøfteventil.
Hvis ideen med lidt falsk luft vha en tændstik kan hjælpe, vil en indbygget snøfteventil/udluftning være en god mulighed.

Med venlig hilsen
ktm

 

ved du hvor man kan købe sådan en røver og hvad leje den ligger i prismæssigt
Den er nok ikke så almindelig, så den findes i netbutikker, men jeg har ikke set efter.
Som følge af det, vil jeg tro det er noget dyrere!

Med venlig hilsen
ktm

 

har fundet sådan en røver. og den er ikke rigtig nnoget jeg kan bruge. da jeg ikke kan sætte en gren på mine gulv afløb. som jeg har to af, uden og bryde mine fliser op. kan hele problemet skyldes at mit dæksel til samlebrønden ikke ligger tæt før det sker når det blæser meget
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis