Køre med 2 harddiske? hvordan?

Hej, min mors computer fungerer ikke mere, derfor har jeg taget harddisken fra den, for at prøve at få fat i filerne på den. Jeg har sat den i min egen computer som slave, altså i stikket med de 4 ben. Er det korrekt? Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde i boot menuen, men der dukker den ikke op. Jeg har også haft computeren startet op med begge harddiske, men jeg kan stadig ikke finde den. Hendes er en hitachi og min er en samsung. Har det noget at sige?


 

Hej, min mors computer fungerer ikke mere, derfor... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jbr, du gav jo selv svaret vedr. BIOS. De nyere Bios autodektekter selv harddisken. Kan faktisk ikke huske hvor længe jeg skal tilbage for at finde en PC, hvor jeg måtte sætte harddisk-oplysninger om antal cylinders, heads, sectors osv. ind manuelt.

Og grossmanns pc fandt jo også selv hd'en når datakablet også blev monteret ;-)

Grossman, den ekstra disk var sikkert sat som master også. Og da du sætter den på stikket fra cd-drevet så er det OK med master. Dette fordi du har 2 seperate datakabler (og data-bus'er). En til din egen HD og en til cd drevet. Det med master, slave er kun nødvendigt, når de 2 hd sidder på samme datakabel - altså samme databus. De fleste fladkabler til data, havde i gamle dage nemlig 2 stik, så der kunne sidde 2 enheder (f.eks. en HD og et cd drev) på samme bus/kabel. Men så skulle der også sættes master/slave.

Godt du fik trukket de ønskede data ud.
henrik29.... forestillede mig ikke at et så simpelt "problem" skulle være årsagen ;-)

Derfor foreslog jeg at prøve en manuel detektering af HD.

Problemet må klassificeres som en absolut FEJL 40 !!

Pinligt....?  Ja for pokker, men det er jo menneskeligt at fejle....

Godt at "problemet" blev løst.... (smågriner for mig selv)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis