Er der forskel på microdispers(grunder)?

Hej

Jeg har lige sat filt op på nogle fuldspartlede vægge, men har desværre oplevet at underlagt har suget lidt rigeligt med lim. Jeg havde ellers givet det noget mikrodispers/grunder inden, men måske er den jeg har brugt ikke god nok?

Er der forskel på dem? Erfaringer efterlyses :-)

mvh. Anders
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvilken en har du brugt? Hvor meget har du tyndet den? Hvad har du smurt den på med (pensel/rulle)?

Er du sikker på du har rullet nok lim på væggen når du har gjort det? har en mistanke om, det måske nærmere er det der er problemet. En god ledetråd når man sætter filt/glæsvæv op, er at man altid skal rulle rigtig godt med lim på hellere et meget tykt lag frem for at spare på den

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Helt enig, vil også mene at det er for tyndt lag klæber der er årsagen til det.

Selvom den havde fået en rimeligt fortyndet forankrings grunder inden opsætningen, skal den jo have en godt tykt lag klister, så ikke klisteren når at tørre på overfladen inden filten opsættes.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej igen

Tak for input. Har brugt en fra Røverkøb i ufortyndet tilstand...
Har også mistanke om at det nok er for lidt lim der er problemet :-)
Skal jeg huske til næste gang :-)

/Anders
Hænger det fast? eller er der bobler steder hvor filten har sluppet?
Hvis der er steder hvor filten har sluppet, kan du skære det lidt op og komme lim under og sætte det til igen. Så evt slib det lidt, når det er tørt, og måske spatle det ud med noget gips spartel og slib jævnt. Så er det ikke at se når det har fået lidt maling

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Du kan også købe en engangssprøjte på apoteket (den største model), fortynde limen lidt og sprøjte det ind.
Nu kender jeg ikke røverkøbs lim, men jeg husker engang jeg skulle sætte armeringsvæv op med lim fra dem uden h'et. Det bruger jeg aldrig mere. Lim vil jeg ikke kalde det. Så det kan være kvaliteten af limen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også