Klager over firmaer/håndværkere/produkter (regelændring)

Som I alle ved, er vi heldigvis helt frie og uafhængige, og alle kan skrive også negative ting på siden, inden for lovens og vores egne reglers rammer.

Det giver frihed til at klage over firmaer, håndværkere og produkter uden at vi skal bekymre os om hensyn til andre, så længe klagerne er saglige og velbegrundede, og sådan skal det bare være.

Men det giver os også et ansvar. LDS er blevet så populært, at man ved at søge i Google vil finde os meget højt oppe på resultatlisten, når der spørges om emner der har været behandlet i vores grupper, og altså også når der søges på firmaer der er omtalt i grupperne. Det er helt fint, at andre kan finde de brodne kar ved vores hjælp, da vi jo bare ønsker at få gode produkter, og det kan bedst ske ved at advare andre mod fuserne. Så har et firma lavet en fejl, kan de ryge til tørre på "vores tørresnor" og dermed i søgemaskinerne, for så kan de lære det.

Men enhver straf skal have en tidsgrænse, og det skal straffen for en fejl også.
Derfor har vi besluttet, at en klage skal have en forældelsesfrist på 2 år og derefter neutraliseres, hvis IKKE der efterfølgende er kommet nye klager.
De skal ikke forsvinde fra siden, men vi har tænkt os at indføje et par xx'er i firmanavnet, så de ikke findes i søgemaskinerne under firmanavnet.
På den måde giver vi et firma, der ikke har fået en klage i 2 år en ny chance, hvilket vel kun er rimeligt, når de åbenbart har fået styr på klagerne, for det var jo det vi ønskede.

Det er ikke tanken, at vi selv vil sidde og lede indlæggene op, men kommer der en henvendelse fra et firma om et specifikt indlæg, og det er over 2-år gammelt, og der ikke senere er kommet andre negative indlæg, bliver navnet neutraliseret. Firmaet skal indbetale kr. 500 til "Læger uden grænser" og fremsende kvittering for indbetaling, som betaling for vores arbejde i forbindelse med neutraliseringen.

Opstår der en ny konkret og saglig klage, kan xx'erne blive fjernet igen.

Som altid har et firma altid mulighed for at komme til orde med et indlæg, når der er klaget over dem, men vi ved godt, at Google er hård, da mange kun læser de første linier (som i en klage er negative), og ikke giver sig tid til at sætte sig ind i efterfølgende indlæg selvom de måtte være positive.

Vi håber på jeres forståelse for denne ændring, og I er velkomne til at kommentere denne beslutning.

Mvh. JørgenE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en fin måde at gøre det på


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Fint valg med Læger Uden Grænser.
Det er en af dem vi også støtter her i huset.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
så må dem der klager vil også skulle skrive om det ender med retsligt afgørelse eller om de har udbedret evt. mangler og fejl
hvis det da ikke bare er måden firmaet opføre sig og taler på/til overfor kunderne når der er tvist om noget

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis