Som I alle ved, er vi heldigvis helt frie og uafhængige, og alle kan skrive også negative ting på siden, inden for lovens og vores egne reglers rammer.
Det giver frihed til at klage over firmaer, håndværkere og produkter uden at vi skal bekymre os om hensyn til andre, så længe klagerne er saglige og velbegrundede, og sådan skal det bare være.
Men det giver os også et ansvar. LDS er blevet så populært, at man ved at søge i Google vil finde os meget højt oppe på resultatlisten, når der spørges om emner der har været behandlet i vores grupper, og altså også når der søges på firmaer der er omtalt i grupperne. Det er helt fint, at andre kan finde de brodne kar ved vores hjælp, da vi jo bare ønsker at få gode produkter, og det kan bedst ske ved at advare andre mod fuserne. Så har et firma lavet en fejl, kan de ryge til tørre på "vores tørresnor" og dermed i søgemaskinerne, for så kan de lære det.
Men enhver straf skal have en tidsgrænse, og det skal straffen for en fejl også.
Derfor har vi besluttet, at en klage skal have en forældelsesfrist på 2 år og derefter neutraliseres, hvis IKKE der efterfølgende er kommet nye klager.
De skal ikke forsvinde fra siden, men vi har tænkt os at indføje et par xx'er i firmanavnet, så de ikke findes i søgemaskinerne under firmanavnet.
På den måde giver vi et firma, der ikke har fået en klage i 2 år en ny chance, hvilket vel kun er rimeligt, når de åbenbart har fået styr på klagerne, for det var jo det vi ønskede.
Det er ikke tanken, at vi selv vil sidde og lede indlæggene op, men kommer der en henvendelse fra et firma om et specifikt indlæg, og det er over 2-år gammelt, og der ikke senere er kommet andre negative indlæg, bliver navnet neutraliseret. Firmaet skal indbetale kr. 500 til "Læger uden grænser" og fremsende kvittering for indbetaling, som betaling for vores arbejde i forbindelse med neutraliseringen.
Opstår der en ny konkret og saglig klage, kan xx'erne blive fjernet igen.
Som altid har et firma altid mulighed for at komme til orde med et indlæg, når der er klaget over dem, men vi ved godt, at Google er hård, da mange kun læser de første linier (som i en klage er negative), og ikke giver sig tid til at sætte sig ind i efterfølgende indlæg selvom de måtte være positive.
Vi håber på jeres forståelse for denne ændring, og I er velkomne til at kommentere denne beslutning.
Mvh. JørgenE