Nintendo eller hvad ?

Hej

Vi skal have en håndholdt spillekonsol eller lignende til vores søn på 6 år.
Er der nogen der ved hvad der kan anbefales.? Nintendo DS, Nintendo DSI eller en SONY PSP 3004 eller hvad? Det skal kunne holde til noget og det må ikke koste en bondegård, da det højst sandsynligt bliver glemt et sted af ham.
Det skyldes vores dreng har ADHD og kan ikke lade være med at drille de andre børn i skolebussen. derfor skal noget af tiden aktiveres/stimuleres i form af spil, film eller lignende. Vi har også overvejet en mobil MP 4 afspiller.
Kewin.

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen er der ikke bare at gå i butikken med knægten og lade ham vælge selv... det her jo ham der skal bruge den.. og beløbsgrænse inkl. de første spil har i aftalt, at du fortæller hvad han kan vælge mellem.

Han ved jo hvad der er drømmemaskinen fra hvad vennerne har.. Eller er det kun økonomi og religion der afgøre sådan noget.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Min dreng der går på en ADHD skole har en nintendo DSI og gør stor brug af den,det samme gælder også for de andre i klassen
der har enten DSI eller DS lite.

DS liten er den "gamle" konsol og DSIen er det nyeste med kamera og downloadmuligheder osv. Klart det bedste valg.

Du får en rigtig god forklaring på de forskellige konsoller her www.coolshop.dk hvor du også kan købe det hele hvis det er.

Og til Grandoldman: Med en knægt der har ADHD diagnose gælder ihvertfald at aftaler
og beløbsgrænser er gået "fløjten" når man først står i butikken, så det er ikke altid en mulighed. Men der er stor forskel på hvad de forskellige kan klare af forskellige situationer,og jo færre konflikter jo bedre. Derfor bruger vi tit coolshop til den slags indkøb.

Mvh Henrik

Mennesker med ADHD er lige så forskellige som mennesker uden diagnosen. De skal jo lære som os andre..

Jeg havde jo forestillet mig at man brugte nogle dage eller en lille uge til at planlægge sådan et indkøb.. Far finder de muligheder der er, således knægten ved hvad der må vælges imellem. Både vedr konsol og spil..

Dvs at ankommet til butikken ved man hvad der skal vælges mellem og hvilke f.eks. 2 ud af 5 spil man må vælge. Jeg ved godt at det er nemt udefra at komme med gode råd.. Men drengen skal jo lærer at planlægge sit liv og så leve det.. På den anden side kan jeg også godt forstå at man ikke orker at skabe muligheden for kaos...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis