Havetraktor.

Hej jeg er klar over at dette her er et motorcykel forum, men jeg kunne ikke finde på en bedre ide end at spørge jer her inde... jeg vil gerne have mere fart på havetraktoren med en ny gearing, spørgsmålet er hvor kan jeg købe en gearing så den kan rende omkring de 60km/t og nogen andre ideer til hvordan jeg kan få mere fart på den?
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det et spørgsmål om din motor kan trække det. Men er det af den type hvor der er en kilerem mellem motor og gearkassen er det ret simpelt at gearer op. Du skal sådan set bare bytte om på skiverne. Men det er et spørgsmål om motoren kan trække det. Du kan eventuelt bare skifte den bagerste til en i samme størelse som den der sidder på motoren og en ny kilerem.
En anden gang så hører dit spørgsmål til Over Hækken eller lav have.

V.h.  Håndværkeren
Ja især på min der kan kører ca. 40 kmt, og har ratslør der virkelig vil noget, sådan ca. en halv omgang
det kan være at fyren vil have plændetraktor race.!
du kan prøve at google. lavnmover race. i nettet.
evetuelt i youtube. under lavnmover race.
så tror jeg at du vil gå under bordet af grin. :-)
Du kunne jo prøve, din lokale plæneklipper service.
Men det er jo noget af en op-gearing, der skal til, en standard plænetraktor køre vil omkring 15 km/t
Det gælder om at få skiven på motoren, så stor som mulig, og skiven på gear/bagtøj så lille som mulig.

Aksler på motore findes både i mm og tomme mål (eks 25 mm og 1", som er 25,4 mm)
Hvis det er muligt kunne du sætte større baghjul på det giver jo også en del.

mvh jens
Skrevet af mads7763 på 24 jan 2010 11:54

mange tak for svaret, men hvor kan man købe sådan en gearing henne??:-)


Nu har du jo ikke oplyst om hvor mange HK. din motor har, for der skal altså mere end 6 HK. til at trække sådan en opgearing. Du skal nok regne med en 15 Hk. hvis du vil op på 60 Kmt.
Ellers er det vel bare at tune motoren op så den kan snurre 20000 o/m, så slipper man jo for at geare dyret op...
Det holder den ikke ret længe til, desuden skal der en helt anden type kaburator på o.m.a.
Ja jeg håber da ikke i troede det var seriøst ment, da slet ikke hvis det er en Aspea/teknums eller B&S motor ...
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis