Havetraktor.

Hej jeg er klar over at dette her er et motorcykel forum, men jeg kunne ikke finde på en bedre ide end at spørge jer her inde... jeg vil gerne have mere fart på havetraktoren med en ny gearing, spørgsmålet er hvor kan jeg købe en gearing så den kan rende omkring de 60km/t og nogen andre ideer til hvordan jeg kan få mere fart på den?
Hej jeg er klar over at dette her er et motorcykel... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af je__ns på 24 jan 2010 19:16
Ja jeg håber da ikke i troede det var seriøst ment, da slet ikke hvis det er en Aspea/teknums eller B&S motor ...
Spørgeren kan nok ikke vide at du ikke var seriøs vel ?

arr mon dog ikke

Ellers ved han det da nu
Skrevet af Håndværkeren på 24 jan 2010 14:14
Det holder den ikke ret længe til, desuden skal der en helt anden type kaburator på o.m.a.
Man behøver ikke skifte karburator. På gasspjældet sidder der typisk en fjeder hen til kablet. Byt den ud med et stykke ståltråd, så skal du bare se. Så kan den søreme tage omdrejninger. Det farlige er så at der jo ikke er "slipgas" på. Det kan så evt laves ved at man sætter en stor fjeder på selve den arn som åbner spjældet, for at trække modsat. Man kan også skifte det originale kabel med feks. et bremsekabet til en cykel og så bruge bremsegrebet som "gashåndtag".
Men kig på karburatoren, find spældet og prøv dig frem. Sådan gjorde jeg. Havde en gammel havetraktor som fik en 3,5 hk B/S motor fra en alm håndskubber. Den gik på baghjul og det hele....

Skrevet af Håndværkeren på 29 jan 2010 15:02
OVER drivelse fremmer forståelsen !

Så kom du mig i forkøbet!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
jeg bandt en snor om gas regulatoern så når jeg trak i snoren så gik den med fuld omdr og skød i udstødningen og gik på baghjul når man slap koplingen og trak dækkene rundt på astfalg og når man slap snoren kørte den normalt igen brugte bare en meter mure snor til det motoren er en B/s 12HK og kører idag uden snor og river gårspladsen har ikke taget skade af at gå med fuld omdr
Jammen så er den jo næsten klar til Formel1...
det var også lidt meningen alså til traktor træk... garden pulling... har en 140hk honda motor liggende som skulde på istedet for den B/S 12hk..
Håndværkeren og ktm
Hvis det er mig i mener, så er der ingen overdrivelser her. Der skal såmænd ikke mere til. Skal for god orden måske sige at det er af typen hvor motor ligger bagved.
Men kan da godt se fra Håndværkerens side at det ikke er sjovt at blive underkendt når man gerne vil spille klog.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis