Man kan ikke sidde på opvaskemaskinens låge!

Kære forum.
Jeg snublede baglæns - og satte mig med al min týngde på opvaskemaskinens åbne låge. Jeg var relativt uskadt, men maskinens låge vil ikke lukke. Der er tilsyneladende sket en "forstrækning" i hængslerne så man møder lidt modstand - lige inden låsens indgreb. Har jeg en chance for at udbedre skaden? Hvor skal jeg sætte ind?
Så er jeg naturligvis parat til at modtage en masse hånemails om, hvorfor jeg overhovedet gik i "krig" med maskinen - derude i køkkenet!!!
Kan I alligevel række en hjælpende hånd?

VH
Kai Pedersen

PS.: Indtil dit gode svar/råd, kører maskinen ved hjælp af en snor fastgjort til en skrue under bordpladen over maskinen - så forbliver lågen lukket.
Men det ser altså nu lidt ... ud!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru bagklædningen af lågen. Nu kan du se hængselmonteringen. Enten er metallet bøjet, eller også har hele lågen fået et svaj. Kan du rette hængslet er det OK, men ellers .... ring dog til Peter!

Kan du ikke slippe afsted med at påvirke lågen modsat af det tryk du så fikst har givet den?
Klods op med et eller andet stabilt på gulvet ud for lågen og sæt så en passende brækstang ind under lågen.
Har du evt. en fuldfed kvinde i huset, kan denne med fordel placeres oven på opvaskemaskine som modvægt!
Prøv lidt i tempi, for ikke at overgøre operationen.

Jeg tror ikke du har behov for kloge kommentarer omkring skabelsen af problemet!

Med venlig hilsen
ktm

Nå, det indlæg jeg har her lige oven over burde slettes, idet jeg havde billedet af en vaskemaskine for mig, da jeg svarede.
Lågen på en opvasker er straks værre. Det hedder nok nye hængsler.
Sorry!

Med venlig hilsen
ktm

Tak for svarene.
Jeg har sklidt lågen ad og konstateret en svag deformation omkring hængslerne. Jeg satte en bordkniv i klemme på dette sted og pressede forsigtigt lågen imod. Efter et par forsøg lykkedes det. Lågen kan nu igen lukkes. Jeg kan således vente med at ringe til Peter - lidt endnu.
VH
Kai Pedersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis