Dantherm KA 70-100 Ledningsdiagram

Mangler lige et klogt hovede der ved noget om Dantherms ældre kaloriferfyr, der er 2 armeret kabelsamlere der går fra strøm indeholdende 5 ledninger 3 faser 1 nul og jord - men det andet rør indeholder 3 ledninger en rød en blå og en sort muligvis til tilslutning til thermostat, er der nogle af jer der ved dette?? det er en orignal oliebrænder der sidder i fyret mvh
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at præcisere dit problem, jeg forstår ikke rigtigt hvad du gerne vil vide!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Kan godt se pointen :-) Jeg vil gerne vide hvor/hvad de tre ledninger skal kobles til det drejer sig om hhv. en blå sort og rød ledning

Hej

Jeg tror helt sikkert det er til thermostaten - der skal være en fase-en nul og en ledning der starter fyret nullen skal bruges til accekeratoren i thermostaten (acceleratoren er en lille modstand der varmer når kontakten i thermostaten er sluttet - dette for at få thermostaten til at skifte hurtigere) den blå ledning er helt sikkert nul og den sorte burde være fasen men det er du nødt til at måle - den sidste ledning  (den røde hvis den sorte er fasen er den der tænder fyeret ellers omvendt -sort og rød byttes) men du skal kontrollere det med en polsøger eller lignende.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der plejer også foruden termostaten, at være en extra funktion, som sørger for en efterblæsningstid,så fyret bliver kølet ned, af den indbyggede varmluftsblæser, efter termostaten har slået fra.
Så det passer fint med tre ledninger til det, men ellers skil det ad og kik efter, så kompliseret er det jo hellerikke.

Der har ikke været nogen varme-modstand i dem jeg har set!

mvh jens
Annonce
hej
Efterblæsningen styres af selve fyret så det ligger  IKKE  i thermostaten
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvilke ledninger skal jeg kortslutte for at få fyret til at starte op - forstår jeg det korrekt at hvis jeg kortslutter den sorte med den røde kører fyret uendeligt??
Polobjørn
Sådan er det ikke på mit varmluftsfyr, der sidder en føler oppe i selve fyret, sammenbygget med en overhedningssikring, som sørger for at brændkammeret og omkringliggende kanaler køles ned, inden blæseren slukker, (helt uafhængdig ag oliebrænderne)

Altsår når rumtermostaten, slår oliebrænderen fra, fortsætter luftblæseren en tid til fyret er kølet ned.

Ved nærmere eftertanke, er min termostat plaseret på vægen.

Så omtalte box, indeholder en overophedningssikring, som stopper fyret ved overophedning, og en slags termostat som starter luftblæseren når kedlen er oppe i temperatur, og forsætter efter oliebrænderen er slukket.
Som intet har at gøre med rumtemperaturen

Kontakt Danterm mon ikke de kan hjælpe med et diagram+
Jo det kan de sikkert men kunne jo være der var en der havde en magen til stående så jeg kunne få lidt info derfra... - men kan kontakte dantherm imorgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis