Bor Stemmejern Skruetrækkere osv osv

Hej Hva ska man købe?? Hvilket mærke i f.eks skruetrækkere...Bahco,Wera..eller? kan man nøjes med at købe bor i sortimentsæsker..f.eks Irwin Stemmejern...mærke Jeg er jo ikke millionær..så prisen er jeg nødt til at se på.. hva ska jeg købe??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil altid vælge kvalitet og så hellere lidt mindre af det til at begynde med...

I min overbevisning så er kvalitetsværktøj meget billigere i det lange løb!

Med hensyn til skruetrækkere så foretrækker jeg Wera, mest fordi de passer bedst i min hånd men også fordi de holder til lidt af hvert....

Hvad bor angår så vær opmærksom på at de billigste bor er "valsede" og hurtigt bliver sløve og de lidt dyrere bor er slebne og er lidt længere om at blive sløve ;-) så det er helt af dit brugsmønster hvad du skal købe her (og begge typer fåes i sæt). Det smarteste er nok at investere i et godt sæt og så supplere med "løse" bor af de størrelser du bruger mest

-Hideout

 

Bacho skruetrækkere. billigst i harald nyborg
Irwin murbor bygma, xl, stark
Hilti metalbor (sæt fra 1 til 10mm ikke 13mm det er for dyrt)
Wera bits ikke rustfri.
Jeg bruger ikke stemmejern men jeg tror dem fra irwin er ok.

Det er min erfaring. det der er bedst og billigst.

Jacob
vist du skal bruge tæmmejern til skrape med er dem fra jem & fix er god til formål
til træ arbejde er bedre stæmmejern en bedre valg af de kente mærker.
bland andet bahco. og andre.
vi er nødt til at vide hvad du skal du bruge det til ellers bliver svaret temmelig svævende
og hvor tit påregner du at skal bruge det

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej..
Jeg er gør-det-selv amatør på "mellemplan"...bygge udhus..en ny garageport...skifte en indvendig dør..fixe en knirkende trappe osv..osv....!!
Jeg har en ide om værktøj i "VW-klassen"..for nu at bruge noget vi forstår...
Jeg ved ikke nok om kvalitetsforskellene på værktøj...og har ikke behov for prof-udstyr....
men betaler gerne for værktøj i den øvre middelklasse...godt gedigent udstyr.....

Jeg arvede en hel del værktøj efter min far..som altid sagde at godt værktøj er det halve arbejde..
Og arvegodset består mestendels af Bahco og Wera..og har som sådan bevist at det i al fald er holdbart..
Men det er dyrt ..og jeg tænker på om der er kommet nyt godt...prisbilligt..værktøj på markedet..som en glad amatør kan drage fordel af....sådan til husbehov.


Annonce
Sidst jeg var i Bauhaus, havde de 50 % rabat på Irwin, det udgår af deres sortiment...
Så det giver da mulighed, for billigt værktøj i hæderlig kvalitet.

Hvormange af jer bruger egentlig stemmejern, ja altsår til det de er beregnet til?
For mit egen vedkomende er det yderst sjældent, jeg har et par gamle kvalitets stemmejern, som jeg bruger til deres oprindelige formål.
Så har jeg et billigt sæt af ukendt fabrikat, til alt det andet, dog er de faktisk af en udmærket kvalitet.

som jeg skrev længere oppe er der ikke et mærke der kan det hele. Wera er de eneste der laver gode bits. her er der ingen der når dem til sokke holderne. segengæld syntes jeg deres skruetrækkere er noget møg. her er dem fra bacho gode. de bliver dog slidt og skal for mit vedkommende af og til skiftes, Men de er billige og holder normalt mindst 2 år brugt proff.
Hilti og metalbor er lidt samme type. dog er der andre der laver gode bor men så koster de markant mere.
i gamle dage var metabo og aeg varen. idag er billedet noget mere broget.

Jeg kan ikke give din far helt ret med at godt værktøj er 50% af arbejdet. for det kan slet ikke gøre det. det er nok snare 90% af arbejdet når man ved hvordan det skal bruges.

Prv bare at skære ud til en stikdåse i en trævæg med en fmm og en boremaskine og se hvad der er bedst og hurtigst.

Jacob
du skal holde dig langt væk fra det billige kina junk det kan kun tændes en gang og såsmid væk for det meste kan det ikke en gang klare en enkelt opgave så på bare lidt længere sigt kan det bedst betale sig atkøbe noget i den øvre mellem prisklasse da du vil opleve en verden til forskel i hvordan du arbejder og du vil få et flottere slutprodukt ud af dit besvær
hvil.ket jo ikke er så ringe enda når der skal prales over for omgivelserne til næste fest
med hensyn til stemmejern så køb et billig sæt til 200-300 kr som du kan bruge til lidt af hvert  og så køb nogle kvalitetsstemmejern samt nogle gode japanske slibesten til når du arbejder i træ når du har sat stemmejernene rigtig op vil opleve en helt ny verden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis