Hvordan genskaber jeg glød i granitbordplade

Jeg har købt en lejlighed med en sortgnistret køkkenbordplade i granit. Bordpladen er ca. 10 år gammel og ser nu temmelig grå og "tør" ud. Hvordan genskaber jeg gløden i den? Skal jeg bruge sæbespåner eller stenolie eller noget helt tredje?
Mvh

- Minifixer

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En god olie vil nok være det bedste, jeg er ikke sikker på at sæbespåner og madvare er  en god blanding

V.h.  Håndværkeren
Den skal maskinpoleres og derefter behøver den ingen behandling, så kommer dens farve og dybde frem igen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan man også polere småridser af granitfliser på et garagegulv hvor bilerne laver kedelige spor. Sådan en sort standard flise som vidst nok hedder noget med Black galaksi som var ret ind at lægge i badeværelser for nogle år siden.

 

Det vil jeg tro du kan men de kommer jo hurtigt igenhvis det er på et gulv, kan det betale sig?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Ved det ikk. Havde heller ikk tænkt på at det måske kom så hurtigt. Gulvet er ikk købt ende, men vil vilde gerne have de granitfliser. Så havde håbet at svaret var noget i stil med: ja de er nemt polerer væk, og det skal bare gøres hver 5.år ;0)

 

Det er måske også lidt dyrt at lægge en black galaxy klinke i garagen.

Mon ikke en billigere keramisk flise ville være mere oplagt der, med mindre det er en Ferrari der skal betræde klinkerne..
Skrevet af Koludabyg på 24 jan 2010 16:21
Det er måske også lidt dyrt at lægge en black galaxy klinke i garagen.

Mon ikke en billigere keramisk flise ville være mere oplagt der, med mindre det er en Ferrari der skal betræde klinkerne..


Undskyld at jeg nu afsporer tråden!

Pudsigt at du lige bestemt nævner den kostellation, Koluda.
Min søn købte en garage med et hus til, og der er lige netop Balck Galaxy i den garage, og ejd.mægleren gjorde et ekstraordinært stort nummer ud af at præcisere, at garagen netop var bygget til en Ferrari, der skulle stå på dette fine gulv. Derfor den store pris på ejendommen!! 
Sælger var så en af de tidligere så tiljublede og tilbedte  ejendomsdevelopere/jongørere, der ikke længere havde brug for sin Ferrarigarage!

Undskyld afsporingen, men den var lidt sjov for mig!

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er jeg mere til de nye fra lamborghini.
Nu er det jo ikke en pakeringskælder jeg bygger, men en garage til max 3biler hvis de bliver pakket lidt. Det er omkring 80kvm. Men den ligger inde i gavlen af huset. Så det ville jo være lidt lækker at kunne gå frem og tilbage uden at føle at men går ud af huset til en anden bygningsdel.
Men spørgsmålet er så bare om det holder. Kan godt friske det op men kan ikke overskue at lægge nye klinker hele tiden. Jeg er jo kun gør det selv, så en gang lægning må være nok.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis