is på bundvandet

Jeg var lige nede at kikke til båden i aftes, og nu er der sågu is på bundvandet, det er nok en følge af den meget konstante frost i lang tid, så nu er der lidt fare for bundventiler, søvandsfiltre mm., så i dag kommer der en elvarmeslange derned, for is i bundvandet er ikke lige noget, jeg synes om. I marinaen er der vel 15-20 cm is, og den enlige træbåd er så småt ved at blive presset ovenud. I den gamle havn hvor min ligger, er der heldigvis stadig isfrit.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg var lige nede at kikke til båden i aftes, og... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der skal komme vand ind på en træbåd det er kun en glasfiber båd hvor mand skal blive panikken hvis der er kommet vand
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

De træbåde, jeg har haft, var tætte, og det bliver denne her også, når den har været en tur på land. Bundvand er en uskik.

ErikChristensen 
Bundvand fra en kaleche skrev du.. så du er ikke sikker på at den er utæt i træværket.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej, men den skal gås igennem i bunden under alle omstændigheder. Den er under alle omstændigheder tæt fra stævn til motorfundament, men herfra og agterud er der så meget olie i bundvandet at det ikke er til at undersøge noget pt.

ErikChristensen 
I københavnstrup har jeg haft is i sumpen siden 1. januar, den ferske den af min sump frøs 1. januar og det saltvand jeg har tappet af kølesystemet frøs ca. en uge senere. Det kan godt betale sig at blæse gennemføringerne med trykluft hvis man har nogle kuglehaner ........

Dr_Lyn
Annonce
har også lidt is i bunden men det er krystaliseret i bitte små flager da min selvtænkende pumpe stadig arbejder fint

der er altid solskin bag skyerne

angående olie i bundvand er en billig vandstøvsuger fra harald snyd et super våben selv gamle dieseltanke +120l bundslam og den virker stadig

vi har et anlæg til at suge den slags op med, men det er ikke let at komme rundt i havnen uden motor.
min lænsautomatik virker ved øget luftryk i en slange, når vandet stiger, men hvis der er en frostprop i, så fungerer den ikke.

ErikChristensen 
den pumpe jeg har købt kører hver 3 minut og mærker om der er noget vand hvis ikke stopper den man er ikke afhængig af div følere som altid sætter sig den er godt nok lidt dyere men virker super

mærke, pris ?

ErikChristensen 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere