PUCH MAXI HJÆÆÆLP

hej.
jeg har lige investeret i en meeeeget flot puch maxi med støddæmpere ved sadlen. den er super flot og vedligeholdt.

nede ved motoren er der sådan  en ting man kan tænde for benzinen på, sætte på reservetank og slukke for tanken.
men jeg aner ikke hvilken indstilling der slukker for benzinen, ved kun at når den står nedaf så er motoren åben.

den er dum at starte, somom den står og får benzin hele tiden så den ikke kan starte.

er der nogle der kan hjælpe mig med den lille ting til benzin motoren og er der nogle der har nogle ideer til, hvorfor den er så dum til at starte?

venlig hilsen camilla
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med din Maxi Camilla, se når ventilen står vandret så du kan se et Z er den lukket. Når der står et R så er den på reservetank, og står den midt imellem de to punkter er det den almindelige åbning. Se der kan være flere grunde til at den er svær at starte, husker du at give den choker når det er så koldt, og gør du det kan det være fordi du giver den formeget. Det er sådan noget du lige skal lære  Det kan være en rigtig god ide at tilsætte en lille smule Kaburator sprit på denne tid af året i benzintanken, sådan hvad der svare til en lille snaps. Da der ofte opstår kondensvand i tanken, og vand er ikke særligt brændbart som du nok ved. Når spritten kommer i blander det sig med vandet og gør det brændbart.
Det kan også være dit tændrør der trænger til at blive renset eller udskiftet, kør ned til Knallert forhandleren eller Cykelsmeden og få ham til at vise dig hvordan du skal rense eller skifte det, hvis du ikke har prøvet det før.

V.h.  Håndværkeren
okay tak for svar.
jeg har læst nogle indslag herinde, hvor de skriver man skal putte olie på. skal man det på alle modeller?

hvad er choker? spørger nok dumt

under forlygten, slukker man motoren. men på det højre håndtag, sidder der en tingest, som jeg ikke aner hvad er. ved du det?
kan alle cykelsmede hjælpe, eller kun dem der har med knallerter at gøre?

hilsen camilla
Uha da da Camilla
Fik du slet ikke vist de mest elementere ting på knallerten af dem du købte den af ?
Det lille håndtag du har siddende er nok Chokeren, når du aktivere den får motoren en federe blandning og har lettere ved at starte. Den skal være aktiveret ind til motoren får en anden lyd, den nærmest hoster fordi den er ved at blive kvalt af for meget bezin, og for lidt luft.
Alle totakts motorer skal have totakts olie, nogle har en extra lille tank hvor olien fyldes i og så blander den selv, andre skal du selv blande det i benzinen for hver 5 liter du fylder i, skal der 1 dl. totakts olie i ellers brænder motoren sammen når du kører på den.
Nogle steder kan du købe færdigblandet bezin med totakts olie i.
Du må endelig ikke blande andet i end totakts olie !!!!
Og ja største delen af Cykelsmede ved noget om Knallerter, du kan bare være ærlig og fortælle at du ikke ved noget om den og hvordan du skal gøre for at behandle den rigtigt.
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men i Danmark er det faktisk sådan at hvis du kun er 15 år, så skal du tage et kørekort til knallert. Og der lære du også de mest basale ting om en knallert. Er du ældre vil det nok være en god ide at aliere sig med en af knægtene på vejen hvor du bor, det er de færreste knægte der ikke ved noget om knallerter.
Men du skal bare ikke lade ham kører på den

V.h.  Håndværkeren
okay. nej fik ikke lige noget af vide om det lille håndtag :/ det ligner nærmest de gammeldags gearskifte på en cykel, du ved de små sorte tingester.

hvornår er den så åben til motoren?
og ja den lyder som om den drukner og så lugter den mega meget af benzin lige pludselig.
Der må sidde en lille vire op til det lille håndtag, som du kan se på hvornår den er aktiveret, grunden til at der lugter af benzin er at motoren ikke forbrænder det hele så det kommer ud at lydpotten. Sidder håndtaget så du aktivere det med tommelfingeren, skal det være helt tilbage mod dig selv når det ikke er aktivere og omvendendt hvis du aktivere det med pegefingeren.
Af dit sprogbrug kunne det tyde på at du ikke er ret meget mere end 15 år, og så skal du lige vide at det koste 500,00 Kr. første gang du bliver taget, anden gang er det endnu dyrere og tredie gang kan de konfiskere din knallert. Politiet altså
Annonce
hehe ang. sprogbrug er ejg da ked af du siger det har haft kørekort til bil i 3 år, så jeg er da gammel nok. det er nok fordi jeg ikke aner noget om knallerter.
men sætter pris på du gider hjælpe
Tjah så må du jo være omkring de evige 21  ak ja det var tider dengang, det er for mit vedkommende 38 år siden
Jeg vil gerne hjælpe dig så meget jeg nu kan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis