Kopi af simkort? Kan man det?

Jeg gik og tænkte på om det var muligt at lave en eksakt kopi af mit simkort. Tanken med kopien er at den skal sidde i min arbejdstelefon, og det originale i min privattelefon. Jeg havde en idé om at man - så længe kun en mobil er på nettet ad gangen, ville kunne kopiere alle data fra det originale, til et evt. tomt simkort. Er det overhovedet muligt at gøre dette?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Niks.
SIM-kortet er beskyttet.
Kan du forestille dig 100 telefoner som alle har det samme nummer? Herligt kaos.
Og hvordan skulle telefonselskaberne kunne afregne?
Fidusen er jo netop at dit abonnement følger kortet, ikke telefonen.

Bent.
altså den med 100 kopier ville jo være lidt træls. Jeg er klar over at kun en telefon kan være på nettet ad gangen, men nøøj hvor ville det være nemmere at have to identiske kort, end at skifte simkort fra den ene telefon til den anden hver dag. Muligheden med omstilling går ikke, da jeg ikke får smser med på den måde.

-men det er så vidt jeg ved kun opkald som stilles videre.

tdc`s løsning med dobbel sim kort fungere som føler den tlf der er tændt først får allle data også sms når den 1. tlf så slukkes og tlf 2 er/bliver tændt modtager den alle data også sms (har det selv) husk du som relgel skal betale for simkort nr 2
Annonce
pml36

Kan man ringe fra begge telefoner samtidigt?
i princippet burde du kunne, hvis du kan kopiere simkortnummeret (IMSI), da dette er hvad teleselskabet tilknytter dit nummer til.

Se denne: http://cgi.ebay.com/16in1-Phone-USB-SIM-Card-Reader-Writer-Copier-Cloner_W0QQitemZ370318128156QQcmdZViewItemQQptZSIM_Cards?hash=item5638ae341c

Ifoelge dette skulle du kunne tage en kopi af dit simkort.. Jeg har dog aldrig proevet, men til prisen kan man ike gaa galt i byen!
Hvis du proever, saa smid lige nogle resultater da det kunne vaere rart med en klon hvis man smider det originale vaek!

/cs

Skrevet af Bent Andersen på 20 jan 2010 22:04

Fidusen er jo netop at dit abonnement følger kortet, ikke telefonen.

Bent.

Nmjah - teknisk set er det bare et spg om hvilket simkort dit nummer er tilknyttet - Jeg har f.eks et backupsimkort liggende fra TDC.
hvis det originale gaar i stykker, kan jeg ringe ind og faa flyttet nummeret over til det andet simkort ved at oplyse nummeret paa dette..
Saa det foelger IKKE dit simkort - simkortet er tilknyttet dit abonnement (der har et obskurt nr hos dit teleselskab)

/cs

nej ikke samtidig da du bruger det samme nr til opkald
pml: det er ikke helt korrekt - jeg havde det engang og det sekundaere simkort faar et andet nummer (hos tdc i hvert fald) - det kan bruges til udgaaende opkald, men det er saa selvf ikke samme nummer du ringer fra (som du ringer til).. saadan var det i hvert fald da jeg havde det.. jeg kunne ringe til firmabilen fra firmatelefonen og omvendt og det var et abonnement med dobbeltkort som det hedder..

/cs

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis