Energi sparer kortslutnings LED pærer fra BILKA

Har du LED lys i hjemmet. ?? Vi har købt nogle led "skinner" i IKEA som virker upåklageligt men igår købte vi to stk. LED pærer i BILKA. Der er en diode i hver og de har den lille fatning E14

De hedder Extreme Saver Pro light og bruger ca. 3 watt. Prisen er 95 kr. pr stk.
Så langt, så godt. Men efter at have været tændt i ca. en time sprang termosikringen til køkken og stue.. Det tog lidt tid at finde ud af at den ene pærer simpelthen kortsluttede. Hvis man vurderer på gnisten i termosikringen i el-tavlen lignede det fase og nul var forbundet med en kraftig ledning.

Hvad har du af erfaring og gode råd vedr. sådan lav-energi-sparer pærer?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun er den ene der laver det nummer, så skal den byttes.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja vi vil da bytte den. Nu har vi prøvet med nye kertepærer som også er de der energisparer og de er simpelthen for lange..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg kan iøvrigt anbefale at købe LED pærer igennem www.billigmedien.de . Der fås de til omkring 30-35 kr stk. De virker fremragende.

Mvh

Rasmus

Hei.

Det heter seg det at de nye LED pærene er lavenergi og bruker mindre strøm enn sparepærer.
Jeg kjøpte en av de nyeste typene som ser ut som en normal pære og som gir et godt lys med en bra fargetemperatur, 3000k.
Denne er på 2,4 watt. Det som undret meg var at jeg syntes den ble alt for varm til å bruke kun 2,4 watt så jeg koblet den inn på en energimåler og det viste seg at den trakk faktisk 14 watt!!! . Det er altså mer en 5 ganger enn det som står at den skal bruke.

Grandoldman, Ikke bli forbauset hvis din 3watts LED skulle bruke 17-20 watt!. Kjenn på den andree pæren din efter at den har stått på en stund og kjenn på den om den blir varm!. Blir den varm så bruker den mye mer enn de 3 watt den er oppgitt til å bruke.

Kan forøvrig nevne for morro skyld at disse "gamle" LED pærene som har samme formen som en halogenspot, Det sitter mange lysdioder ved siden av hverandre og som gir et langt svakere og kaldere blålig lys, 2700K(?), ga ikke utslag på watt meteret i det hele tatt. (<1watt)Mao. reell opptatt effekt er i samsvar på de gamle LED pærene men ikke disse nye.
Det har jeg hørt om før Rulvetufs. Det er jo rigtigt at din led lampe bruger 2,4 watt til lys... og ja det er fusk at de ikke skriver hvad omformeren bruger, som jo er bygget sammen med pæren.
De LED vi bruger nu kommer fra IKEA og er 4 lange stænger med flere dioder i hver. Der står på omformeren at den laver 0,5 - 5 W 12 V.
og det passer meget godt.. Den trækker 3,1 watt 220V ud af væggen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
PÅ qxl finder man også billige LED belysning


Vi har også valgt at skifte en del af vores GU10 35 watt pærer ud til LED. 2 af dem er af typen med mange LED'ere, og de har nu fungeret i lang tid, uden problemer, bortset fra,m at de ikke afgiver så meget lys.

For så at prøve noget nyt, købte vi 4 stk. LED-pærer med hver 3 high-power LED'ere i. Af disse har vi nu, på 14 måneder byttet 3 stk. p.g.a. at springer. D.v.s., nu har de dem ikke, så vi må supplerer med de gamle modeller. Men konklutionen er, at de holder generelt's ikke ret længe, og slet ikke de mange år de skulle kunne, iflg. emballagen.
Så vi valgte at prøve noget andet, nemlig Bilkas LED-pærer, også modellen med 3 LED'ere, men det har absolut heller ikke været nogen succes!! Først fik vi byttet en enkelt, men da nummer 2 skulle byttes, kunne man kun få modellen med én enkelt LED, så den prøvede vi også. Og også med det resultat, at strømmen gik i hele hytten! Så dén blev også afleveret. Og nu sidder jeg så her i køkkenet og skriver i det vigende lys fra de sidste 3 LED-pærer fra Bilka: Den ene er helt slukket, i den anden lyser 2 u ad 3 LED'ere og den sidste står og blinker med 2 ud af 3 LED'ere med den sidste LED helt slukket.
Og desværre kan jeg ikke finde kvitteringen, men jeg mener der burde laves en eller anden form for kvalitets-kontrol på disse ting, for det er vel ikke "for sjov" at man betaler 150,- kr. for én pære, hvis den holder mindre en ét år! Så er der vist ingen besparelse i det ...........


Inkarneret GDS'er gennem mange år. For mange projekter og for lidt tid ......
Venligst kontakt e3light på [email protected]. Hvis du sender de defekte pærer til e3light, som producere prolight produkter, vil vi ombytte dem til nye produkter. Det er meget vigtigt for os at få dine produkter retur, så vi kan teste dem og sikre lignende ikke sker fremover. Beklager meget din dårlige oplevelse med produkterne, som vi meget gerne vil tage hånd om. Med venlig hilsen Flemming Andersen e3light - kundeservice
Hvorfor dog købe disse billige LED pærer. De giver et forfærdeligt lys, og for under 200 kr får du LED pærer af en HELT ANDEN kvalitet.

Husk at du skal se på lyset fra dine LED pærer i 10-15 år, og det er altså lang tid at skulle nøjes med dårligt lys fordi du ville spare. At de billige også er af en umådelig dårlig kvalitet (som du jo allerede har oplevet), betyder også at de sikkert ikke holder nær så længe som de godt.

Køb hos en af de danske netbutikker i stedet:

www.godtlys.dk
www.prolys.dk
www.matronics.dk


Ledlys bliver lavet i lange række, og man er ikke istand til at lave en bestemt lysstyrken på disse, og de bliver derfor sorteret manuelt ud.
Cree ledlys er en nyere og bedre kvalitet.
Hvad i har fået der, er sikkert ikke cree, og det er også de helt dårlige sorterede, og derfor prisen. og ja det er rigtig, der kan være stor forskel på strømforbrug i led, 5 watt  er ikke lig med 5 watt forbrug.
Det der hovedsagelig ødelægger ledlys, er varmen, så hvis ikke der er ordentlige køleribber, eller de sidder indelukket, så reducerer det levetiden.

Med venlig hilsen

Søren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis