Stand By strøm i afbryder?

Jeg ved godt at man kan gå i for små sko, men selve princippet?
Jeg var en tur forbi Harald Nyborg og købte et sæt fjernbetjente stikkontakter med en fjernbetjening og tre kontakter..

Jeg har også en simpel og lidt billig "strømmåler" og har målt at de bruger hver især mellem 0,9 og 1 watt.
Sådan et sæt koster kun 99 kr.
Men 3 watt koster, hvis jeg regner rigtigt ca. 45 kr om året. altså ca. 26 kw
De 2 kontakter er "ren luksus" til at tænde og slukke 2 lamper. Og den sidste til at slukke for standby i TV, blue-ray og surround-anlæg som tilsammen bruger ca. 7,5 watt.
Dvs at min fjernbetjente luksus gør at jeg kun sparer ca. 4,5 watt kontra 7,5 watt.
Disse dimser bruger strøm hele tiden også når kontakten er tændt

Er det en dum ide at sætte sådan en omgang op, og skal man droppe sådan en gang fjernbetjent luksus i denne CO2 tid - hvad mener du?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal til at køve dinn trask et nummer eller to større, for dem do har må klemm skrækkeligt
Jeg har en lampe på min trappe op til førstesalen der altid er tændt, ok den er "kun" på 5w. grunden er at der ikke er noget lednings net ved trappen, så skal jeg have en elektrikker ud og lave en indstalation med korensponderende kontakter vil prisen komme langt over hvad det koster at have lampen tændt i over 10 år. Også taget i betragtning at sådan en sparepærer holder ca. 5 år.
Det var princippet i det.. som jeg skrev..
Du bruger ca. 90 kr om året på at have den tændt.. 24/7 dvs. ca. 8700 timer om året.. er det en pære der kører ca. 8.000 timer som de billige gør skal du lige lægge 1,2 pære oven i regnskabet om året. Og så skal du gøre op med dig selv om du vil købe billige sparepærer med kviksølv eller de dyre uden..

Sådan kan man blive ved.. Til sidst sidder vi jo ude på vejen under gadebelysningen i en hjemmestrikket islænder og sparer strøm og co2



Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja men jeg ved ikke rigtigt hvad der er med de der Kjøvenhavnere der sidder der inde i Danmarks største ZOO, men hver gang de falder over et nyt ord, så skal hele Danmarks befolkning bare lære det også og vi skal også bare slippe nogle skillinger så de kan få ordentligt Fodder der i Danmark største ZOO  
Os der lever i hverdagen kender dem mest som Brøl-aber
Skrevet af Håndværkeren på 20 jan 2010 17:34
Ja men jeg ved ikke rigtigt hvad der er med de der Kjøvenhavnere der sidder der inde i Danmarks største ZOO, men hver gang de falder over et nyt ord, så skal hele Danmarks befolkning bare lære det også og vi skal også bare slippe nogle skillinger så de kan få ordentligt Fodder der i Danmark største ZOO  
Os der lever i hverdagen kender dem mest som Brøl-aber


Øhh der tabte du mig på gulvet.. spiser du noget du dyrker i skunken ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nye el apparater, bruger næsten ingen st. by strøm, mit nye Philips fladskærm 0,7 watt

Men findes der ikke fjernbetjente stikkontakter af en hæderlig kvalitet?

Ikke alt fra Harrald Skrald, er værd at samle på...
Annonce
vores bruger mindre end 1 watt skriver de i brugsforvirringen..
En watt for at kunne modtage et signal.. det er jo ca. det samme som et moderne tv.. og de gør det samme.. venter på det rigtige signal.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 20 jan 2010 18:09


Øhh der tabte du mig på gulvet.. spiser du noget du dyrker i skunken ??
Det  jeg mener, er at selvfølgelig skal vi tænke over hvad vi fortager os, men I den store Zoo mener de at vi ikke kan tænke selv, så de er nødt til at trække det ned over hovedet på os og så skal vi betale dobbelt op for deres fine ideer.

som du selv er ude på så skal du ikke bruge såddan nogle til at spare på strømmen men mere til komfort
Køb dem dog. Du redder ingen isbjørne ved at lade være.
Vi har 3 styk, og er vildt glade for dem. Det er altså lækkert at man lige kan slukke for hele balladen ved at trykke på én knap.

Håndværkeren.... Brøl-aber hedder de også her vest for Varde. :o)
Jeg har købt dem, men umiddelbart bruger de mere strøm end standby på vores 40 tommer tv.. ...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis