Stand By strøm i afbryder?

Jeg ved godt at man kan gå i for små sko, men selve princippet?
Jeg var en tur forbi Harald Nyborg og købte et sæt fjernbetjente stikkontakter med en fjernbetjening og tre kontakter..

Jeg har også en simpel og lidt billig "strømmåler" og har målt at de bruger hver især mellem 0,9 og 1 watt.
Sådan et sæt koster kun 99 kr.
Men 3 watt koster, hvis jeg regner rigtigt ca. 45 kr om året. altså ca. 26 kw
De 2 kontakter er "ren luksus" til at tænde og slukke 2 lamper. Og den sidste til at slukke for standby i TV, blue-ray og surround-anlæg som tilsammen bruger ca. 7,5 watt.
Dvs at min fjernbetjente luksus gør at jeg kun sparer ca. 4,5 watt kontra 7,5 watt.
Disse dimser bruger strøm hele tiden også når kontakten er tændt

Er det en dum ide at sætte sådan en omgang op, og skal man droppe sådan en gang fjernbetjent luksus i denne CO2 tid - hvad mener du?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ved godt at man kan gå i for små sko, men... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo være at de ligefrem sparer strøm... Hvor tit "glemmer" man ikke at slukke fordi det er besværligt?
Det er lidt sjovt det her. man gør miljøet en bjørne tjeneste ved at "spare" på den måde. nøjagtigt som kørte man i toyota prius.
Man skal kigge på miljøbelastning vugge til grav.
Lomborg har om man vil det eller ej fat i noget af det rigtige.

Jacob
Lomborg har det problem at han er Dansker, havde han nu været Amerikaner, så havde de stået i kø for at lytte og udfører det han siger.
Det er der forbandede Jantelov vi har her i Danmark der gør det svært for ham at komme frem med sine synpunkter, måske også det at hans løsninger faktisk er meget mere enkle !
For i det komunale og statslige har de samme princip: Hvorfor være vanskelig, når det falder så let at være helt Umulig !!!!

Hvem end i H@&%@$ trak Lomborg op af hatten jeg mente nu da ellers han

havde nogle temmelige skøre ideer om at temp. ikke steg her på kloden

men det er måske bare mine tandhjul der er lidt rustne og trænger til smøring

Dennis


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Skrevet af Høvlebænk på 16 feb 2010 20:52

Hvem end i H@&%@$ trak Lomborg op af hatten jeg mente nu da ellers han

havde nogle temmelige skøre ideer om at temp. ikke steg her på kloden

men det er måske bare mine tandhjul der er lidt rustne og trænger til smøring

Dennis


Kig bare ud af vinduet ;-)
Ej bare fordi at man er enig med ham på nogle områder (så som man skal gøre det der er bedst på lang sigt) så behøver man ikke være enig i ham med alt. f.eks. den seksuelle overbevisning.

Jacob
ja... hørte i tv at temperaturen er steget 0.75 grader i gennemsnit over de sidste 100 år.. problemet er nok at ingen kender sandheden.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis