Havestue

Hej med jer.
Jeg har en havestue, som ikke er voldsomt godt isoleret.
Jeg vil gerne have den lavet så vi kan gå derud om vinteren uden at fryse til is.

Jeg har planlagt at tage gulvbrædder op, også ligge gulvisolering ned og så gulv på igen.
Derefter vil jeg fjerne det nuværende termo tag, og ligge isolering, og lukke af med gips. Toppen af taget vil blive af stål tagstens profil.

Der hvor jeg er mest er i tvivl er vægene, vil det ikke være langt det bedste at lave en helt ny facade udefra? Jeg tænker at rykke vinduer ud og så isolere. (grunden til jeg ikke vil gøre dette indefra, er problemet med kuldbro). Er denne bekymring begrundet?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville overveje en anden løsning end stålplade tag, jeg ville vælge tagpap.
Om du skal isolere udefra eller indefra, skal der lidt flere oplysninger til for at råde dig, fordelen ved at gøre det udefra, er at du ikke laver rummet mindre.
Men så skal du jo til at rode med noget sokkel haløj...
Husk at følge regler for opbygning af gulvet, kabilarbrydening mv.
Husk også hvis du instalere fast varmekilde, skal div, regler vedrørende isolering overholdes, samt arealet medregnes i boligareal.
(Læs: søg bygge tilladelse )
mvh jens
Hej Jens.
Hvor ville du ikke vælge stål tag? det er for at få det tag her til at matche med resten....

Hvad oplysninger skal du bruge for at kunne hjælpe mig på vej med om vi skal isolere inden fra eller udenfra?

Der vil ikke blive installeret nogen former for varme, blot står der en brændeovn i rummet ved siden af, som vi håber kan afgive noget varme der vej ud, når vi ellers åbner døren derud til.

Målet er klart at vi kan sidde derude 7-8 måneder om året ihvertfald.
Om du efterisolerer indvendigt eller udvendigt giver ingen forskel på evt. kuldebroer, disse kan opstå uanset hvilken vej du isolere, hvis ikke du laver konstruktionen så disse minimeres.

Af hensyn til plads er det jo smartest at isolere udaf.

Ståltag vil jeg heller ikke anbefale, pga. den mængde kondens sådan et ståltag afgiver, jeg ville smide tagpap på taget i stedet for.
Hej sportsmand.
Vi har netop isoleret gulv i vores havestue. Vi har gravet ud, lagt 200 mm leca - 300 mm flamingo - rionet - pexrør - beton.
Vi støbte mellem jul & nytår, så det er ikke den store forskel vi kan mærke endnu. VArmen er ikke sluttet til endnu.
Loftet vil vi bekælde med profilbrædder - dampspærrer - 250 mm isolering - 15 mm tagkryds -pap.
Vi har termovinduer i stuen og så ca 50 mm isolering. Vi overvejer også at efterisolere væggene. Den ene sidevæg vil vi isolere op til 300 mm hvor ruden slutter, så der stadig kommer lidt lys ind ovenfra. Der skal vores sofa stå, og for ikke at sidde med ryggen mod en rude gør vi det. Vi er dog i tvivl om hvordan vi skal gøre det, så ruderne stadig er i, men 4/5 af dem er dækkede i højden. Er der nogen der har nogen forslag?

De bedste hilsner

Kolding

Koluda- Pladsen bekymrer ikke der er plads nok til det.
Du kan du i dag få stål tage med anti kondens, så det ville da se betydligt pænere ud end tagpap.

Jeg er af en byggesagkyndig blevet rådet til at altid isolere udefra, pga kuldebro.
Men hvis det er lige meget, er det jo klart lettest at isolere indvendigt.

Er det ikke at fortrække at bruge Sundolitt gulv isolering istedet for flamingo?
Annonce
Hej Sportsmand.
Jeg har brugt 2 x 150 mm gulvisolering. Jeg mener ikke der er forskel på det og flamingo.

De bedste hilsner

Kolding

okay hvad kostede dit gulv at lave? og hvor mange m2+?
Hej.
Vi har 26m2.
Gravningen er jo gratis (sparer faktisk fitnesskort).
Lecaen havde jeg fra det gamle gulv. Jeg havde samlet det i sække og kunne derfor genbruge det.
Isolering + rionet + dimser til at løfte rionettet + 30 sk beton = ca. 5.000,- leveret.
Så var der 4m3 rødt vasket sand = 650,- leveret.
Og så er det ellers bare at gå i gang.

De bedste hilsner

Kolding

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis