elvandvarmer

Er flyttet i ommerhus med metro elvandvarmer 60 l.. Har ikke en dyt forstand på elvandvarmere.
Vandet er alt for varmt (kogende) termostatknap står på ca "kl.19", for det har jeg fået afvide den ca skal.
Er det almindeligt??
Skal jeg bare skrue ned?? for at få mindre varmt vand - har læst at 55-60 grader skulle være ok!?

Er flyttet i ommerhus med metro elvandvarmer 60... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo tjekke om den varmer vand op , selv om at termostaten har klikket og lampen er slukket...(Det burde den jo ikke)

Sluk for alle gruppeafbryder i tavlen, på nær den gruppe som forsyner din vandvarmer. Sluk for alle andre brugsgenstande som må være tilsluttet denne gruppe -således at du kun har strøm på din vandvarmer - herefter tjekker du om din elmåler drejer rundt, eller om den har en diode som blinker ved forbrug... - Så skulle der jo ikke være et forbrug når termostaten på vandvarmeren er slukket...
Nogen der ved noget om en overkogssikring...ku'det mon være den der driller?
Hej
Overkogningssikringen sidder efter thermostaten i serie med den normalt så den slår først fra ved omkring 95 grader - jeg tror at din thermostat er defekt så varmelegemet får spænding selv om thermostaten er slået fra - har du mulighed og "forstand" til at måle spænding direkte på varmelegemet  ???
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis