Fremløbs temperatur på gulvvarme

Har et system med 7 kredse og en shunt. Jeg har trægulve i nogle af rummene. Og der må vel være en max overflade temp på 27 grader. Men hvad skal jeg sætte termostaten på shunten på. Den skal vel være højre end de 27 grader for der er vel tab igennem systemet. Lige nu står den på 40 grader men ved ikke om det er for højt ift. Trægulvet ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en ir-temperaturmåler for ca 250 kroner og så kan du nemt måle overflade-temperaturen på dit trægulv. Du kan også skifte din rumtermostat med én, der har irmåler, men det koster en del mere.
Min fremløbstemperatur har jeg sat til ca. 45 grader - det regulerer jeg i forhold til årstiden. Din overfladetemperatur vil ikke være 45 grader.....du nævner dog ikke hvordan du styrer rumtemperaturen. Jeg har et trådløst Danfoss system - dog ikke med IR følere, men med display. Den sidder i 1,5 meters højde. På børneværelserne har jeg kodet det til 22 grader om (dagen) aftenen....jeg ved dog ikke præcist hvad min gulvtemperatur er. Ovennævnte er efter vejledning fra min VVS mand :-)

Det med de 27 grader kender jeg godt - gælder også for mit gulv, så det satte jeg fremløbstemperaturen på = jeg fik aldrig varme i rummet.....spurgte så min vvs mand...... ;-)

Hilsen Torben
sæt en skål med vand i og et køleskab termometer så kan du se gulv temp eftre et døgns tid men du skal nok ikke sætte tampraturen meget højere end gulvet er lavet til..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis