Marstal

Hey...

Jeg er ny herinde, så tilgiv mig hvis nogle synes at dette indlæg er unødvendigt.

Men der er et spørgsmål der nager mig lidt

Jeg ligger inde med en Marstal motor type FS-1, har jeg på nogen måde en chance for at finde ud af hvor gammel den er. Der står ingen årgang på typepladen.

Mvh. K.Davidsen

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da, det er meget enkelt, du tager det nummer der står på typepladen, tager knoglen og ringer til Marstal Motorfabrik i Marstal fortæl nummeret og du skulle få dagen den blev færdig bygget på.
En Marstal motor kan stort set ikke slås ihjel, hvis den blot bliver passet med olie og er malet græsgrøn. Og på denne tid af året tømt for vand hvergang man har været på tur.

V.h.  Håndværkeren
Håndværkeren...
Prøv at se om du kan finde nummeret til stakkels minisvend.
Fabrikken er lukket.
Måske kan søfartsmuseet i Marstal hjælpe. Nummeret finder du på nettet.
Vh.S

sorenkran

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for hjælpen, er nu en ikke en stakkel, har haft nummeret i lang tid.. Det er muligt at fabrikken er lukket, men reservedelslagret er da stadig åbent...

Mvh. K.Davidsen

Da jeg skulle bruge dele tidligere på året henvendte jeg mig med nummeret. Der fik jeg så til gengæld oplyst hvilken dato motoren var færdigbygget, til hvem den var leveret, hvad den kostede og alt der siden er repareret på den.
Er der nogen der ved om MArstal motorfabrik rent faktisk er lukket eller ej?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
motorfabrikken er lukket men du kan stadig få reservedele
der er en anden tråd på siden hvor jeg har oplyst hvor du kan få hjælp
tråden hedder marstal kobling der kan i se oplysningerne

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Fabrikken drives som enkeltmans virksomhed. Han laver ikke nye motorer mere. Men renovere motorer og sælger reservedele. Man kan godt købe totalt nyrenoverede motorer af ham.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Og det fede ved en Marstal er at det virkelig er Dansk kvalitet og håndværk når det er best. Der er ikke sparet på materialerne.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Nu fik jeg oplyst årgangen på min Marstal, den skulle være solgt til en Mand i Nakskov d. 1.7.1978... Det er squ da et krydderi ;o)

Mvh. K.Davidsen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også